Whitepapers

Customer Journey: Faciliteer de interne klant nog beter

Customer Journey: Faciliteer de interne klant nog beter

De Customer Journey is in veel organisaties de belangrijkste methode om een boost te geven aan een positieve klantbeleving. Ook binnen Facility Management kan de Customer Journey gebruikt worden om de interne klant beter te faciliteren.  

Gastvrij schoonmaken, hoe doe je dat?

Gastvrij schoonmaken, hoe doe je dat?

Gastvrij schoonmaken, iedereen binnen facility management heeft het erover, maar wat is dat dan en hoe doe je eigenlijk?

Samenwerken met leveranciers (Case Eneco hoofdkantoor Rotterdam)

Samenwerken met leveranciers (Case Eneco hoofdkantoor Rotterdam)

Op het hoofdkantoor van Eneco in Rotterdam zijn vrijwel alle facilitaire diensten uitbesteed aan externe dienstverleners. Bij Facilities werken zo'n 32 fte-medewerkers. De afdeling is georganiseerd volgens het regiemodel, waarbij vrijwel alle facilitaire werkzaamheden zijn uitbesteed aan verschillende dienstverleners, elk specialist op hun terrein.

Naar een hospitalityconcept in 5 stappen

Naar een hospitalityconcept in 5 stappen

Voor velen staat hospitality gelijk aan luxe, waar een flink prijskaartje aan hangt. Toch hoeft dat niet altijd zo te zijn. Door aandacht te besteden aan de presentatie van de mens die als gastheer of gastvrouw optreedt maar daarnaast ook het proces en omgeving erbij betrekt is op de goede weg naar een optimale gastvrijheidsbeleving.

Hospitality een trend of here to stay?

Hospitality een trend of here to stay?

Het lijkt wel of hospitality tegenwoordig hét modewoord in facility management is. Veel bedrijven en organisaties hebben al langer ontdekt wat het belang ervan kan zijn.