Checklist: veilig en hygiënisch werken

Checklist: veilig en hygiënisch werken

De rol van hygiëne is door de gezondheidscrisis enorm veranderd. Dit blijkt uit een onderzoek van Goed Schoon naar de hygiëne bij bedrijven. Daar geeft 80% aan dat het belang van hygiëne veranderd is. Ook blijkt dat 70% vindt dat we niet hygiënisch genoeg zijn, ten opzichte van 50% vorig jaar.

Veilig en hygiënisch werken lijkt vanzelfsprekend, maar is niet altijd even eenvoudig. Hoe zorgen bedrijven ervoor dat hun medewerkers veilig en hygiënisch kunnen werken? Elis Nederland schreef een whitepaper over veilig en hygiënisch werken. Daarin vind je ook een handige checklist om de veiligheid en hygiëne op orde te brengen en te houden.

In de whitepaper lees je meer over:

  • Entree hygiëne, zoals een schoonloopmat en desinfectiezuil
  • Wekplekhygiëne, zoals oppervlaktereiniging voor flexplekken
  • Toilethygiëne, ruim 18% mist een toiletbrilreiniger
  • Multi user plekken, bijvoorbeeld de hygiëne in de keuken
  • Overgangsplekken, denk aan de ruimte tussen en kantoor en productieomgeving

Gesponsord
Gesponsord
Schoonmaak

Gesponsord Crohill bespaart 124.000 plastic flessen met slimmere schoonmaak

Crohill richt zich op het ontwikkelen van producten en methodes die schoonmakers helpen om efficiënter en duurzamer te werken. Directeur Pim Hilgerdenaar merkt dat actuele thema's zoals klimaatverandering, vergrijzing en de krapte op de arbeidsmarkt het belang van deze aanpak onderstrepen.

Elco van den Berk, projectleider bij Gom: 'Door datagebruik kunnen we realtime beslissingen nemen over waar en wanneer schoonmaak nodig is.'Gesponsord
Gesponsord
Schoonmaak

Gesponsord Gom optimaliseert schoonmaak met realtime data-analyse en sensoren

Hoe kan datagedreven schoonmaak bijdragen aan een verbeterde klantbeleving én een oplossing bieden voor de uitdagingen op de krappe arbeidsmarkt? Bij Gom wordt deze technologie al ingezet, bijvoorbeeld bij projecten voor Croonwolter&dros. Door middel van sensoren en realtime data-analyse wordt schoongemaakt waar en wanneer het echt nodig is. Dit resulteert in een schonere werkomgeving, een betere ervaring van de dienstverlening en een optimale inzet van middelen. Dit leidt tot lagere kosten en een duurzamer gebruik van schoonmaakproducten.

Schoonmaak

Kosten schoonmaak +7 procent in 2025

Naar verwachting stijgen per 1 januari 2025 de kosten van schoonmaak met gemiddeld 7 procent. Dat blijkt uit berichtgeving van Service Management, die gesprekken voerde met enkele grote schoonmaakbedrijven.

Anton en David Vinck van Blinck Schoon. Foto: Diederik van der Laan / Dutch Photo Agency.Gesponsord
Gesponsord
Schoonmaak

Gesponsord Nieuwe generatie leidt Blinck Schoon naar bredere dienstverlening

Na een lange loopbaan in de schoonmaakbranche geeft Anton Vinck het stokje van Blinck Schoon binnenkort over aan zoon David. Die laatste neemt het familiebedrijf met een nieuwe strategie de toekomst in. Maar de kernwaarden blijven passie, plezier en aandacht.