Met een versterkte focus op gastvrijheid, hospitality/hostmanship en klantbeleving kunnen facilitaire organisaties toegevoegde waarde bieden aan het primair proces. Op onze overzichtspagina ‘Hospitality en gastvrijheid voor facility management’ is een overzicht van alle verdiepende artikelen te vinden.

Innovatieve samenwerking in Flevoland rond beveiliging en hospitality
Kan een provincie- of gemeentehuis een open toegang creëren en tegelijkertijd de beveiliging goed op orde hebben? Dit was het vraagstuk waar de...

Facto Magazine - editie 2 - Digimagazine - mei 2023
Facto Magazine van mei is digitaal uitgebracht. Het thema is Hospitality.

Bas Rietvelt (Head of Hospitality Jaarbeurs): 'Duurzaamheid is als...
Jaarlijks weten pakweg 2,3 miljoen mensen hun weg te vinden naar Koninklijke Jaarbeurs in Utrecht. Om inspiratie op te doen op een beurs, te dansen...
Hospitality en gastvrijheid voor facility management


Esmée van den Hatert: 'Let op behoefteverschillen per generatie'
Maak kennis met Rising Star Esmée van den Hatert, Interim manager bij Hospitality Group. Wat voor werk doet deze ambitieuze dame, wat drijft haar en...

Hospitality-geluk zit in kleine dingen volgens deze Chief Happiness...
Je klant een onvergetelijke dag bezorgen, of een betere werkomgeving voor jouw team gecreëerd. Hospitality-geluk kan in kleine dingen zitten en is o...

Thijs Sluiter van Beweging 3.0: 'Hospitality moet in ons DNA komen'
Na het afronden van de hotelschool in 2007 werkte Thijs Sluiter in de Amsterdamse hotelschoonmaak. Hij was onder andere werkzaam als housekeeping...

Onderzoek Heyday: We gaan door met hybride werken
Hybride werken is én blijft de norm, zo verwacht de facility professional. Toch geeft één op de drie organisaties aan nog geen beleid te hebben...

Rising Star Rosalie den Hertog:' Organisaties zijn succesvoller als...
Maak kennis met Rising Star Rosalie den Hertog-Schwing, Interim & Consultancy Professional bij HEYDAY Facility Management. Wat doet ze voor werk, wat...

Dionne Bakker: 'Een vibemanager kon wel eens het beroep van de...
In de Spotlight-rubriek geven facility professionals hun toekomstvisie op FM, delen ze verschillende ervaringen en geven ze een kijkje in hun...

Bianca Haanstra: 'Betrek de hele keten bij je gastvrije...

Willem van Dalen (gemeente Den Haag): 'De belangrijkste doorbraak in...

Rising Star Hannah Gorissen: 'Gastvrijheid en menselijke benadering...

Gastveiligheid: een optimale balans van veiligheid en gastvrijheid?

Ga zelf de werkvloer op...en 4 andere tips voor echt gastvrij gedrag

Hospitality: van ambitie naar écht doen in 5 stappen

'Een game changer voor facilitair managers'
Onlangs kondigde bouwens& de nieuwe koers van de organisatie aan, waarin synergie tussen mens en technologie centraal staat. Een hoofdrol in de...

De receptie van de toekomst: de multifunctionele desk
Het kantoor wordt een ontmoetingsplek, dat is duidelijk. Volgens het laatste onderzoek van TNO willen mensen er samenwerken, ideeën uitwisselen, en...

Ziekenhuis OLVG: ook in coronatijd een gastvrije zorgomgeving
Sinds de uitbraak van COVID-19 hebben veel Nederlandse ziekenhuizen de uitdaging om de dagelijkse stroom patiënten, medewerkers en bezoekers te...

Customer Journey: Faciliteer de interne klant nog beter
De Customer Journey is in veel organisaties de belangrijkste methode om een boost te geven aan een positieve klantbeleving. Ook binnen Facility...

Gastvrij schoonmaken, hoe doe je dat?
Gastvrij schoonmaken, iedereen binnen facility management heeft het erover, maar wat is dat dan en hoe doe je eigenlijk?

Samenwerken met leveranciers (Case Eneco hoofdkantoor Rotterdam)
Op het hoofdkantoor van Eneco in Rotterdam zijn vrijwel alle facilitaire diensten uitbesteed aan externe dienstverleners. Bij Facilities werken zo'n...