Provada
Purchasing Excellence: 8 pijlers van effectief leveranciersmanagement

Welke inkooporganisatie wil qua professionaliteit niet uitblinken? Al bijna een kwarteeuw is het MSU-model hierbij een rots in de branding.

Welke inkooporganisatie wil qua professionaliteit niet uitblinken? Al bijna een kwarteeuw is het MSU-model hierbij een rots in de branding.
Opdrachtgevers hebben behoefte aan meer innovatie en continue verbetering bij FM providers. Ook zouden facilitaire dienstverleners meer proactief mogen zijn. Dat - en meer - blijkt uit de zevende editie van het FM Providers Performance Onderzoek. We zetten de belangrijkste en opvallendste resultaten op een rij.
De nieuwe drempelbedragen voor Europese aanbestedingen voor de jaren 2024 en 2025 zijn bekend. De Europese Unie verhoogt de bedragen voor aanbestedingen.
Een facilitair inkoper heeft vaak te maken met collega's. Zij gaan immers over WAT er precies gekocht moet worden, terwijl de inkoper alleen over het inkoopproces (het HOE) gaat. Helaas doen die collega's regelmatig onhandige dingen die je als inkoper dan later maar weer moet proberen recht te zetten.
Het lijkt alsof de kwaliteit van geleverde producten en diensten de afgelopen tijd achteruit gaat. In de afgelopen maanden was ik betrokken bij meerdere projecten waar je serieuze bedenkingen kunt hebben bij de geleverde kwaliteit.