BOMA verwelkomt IK Partners
De BOMA Groep kondigt aan in zee te gaan met een externe partner om samen de Europese groeiplannen waar te maken. Via het IK X Fonds treedt de investeringsmaatschappij IK Partners toe tot het kapitaal.
De BOMA Groep kondigt aan in zee te gaan met een externe partner om samen de Europese groeiplannen waar te maken. Via het IK X Fonds treedt de investeringsmaatschappij IK Partners toe tot het kapitaal.
Via haar moederbedrijf PFS Group neemt BOMA het Nederlandse Metech Sweepers & Scrubbers over. Metech focust al 19 jaar op de verkoop, de verhuur en het onderhoud van nieuwe én tweedehands schoonmaakmachines. In haar bedrijfspand in Barneveld staan ruim 700 machines op voorraad, zowel van bekende als eigen merken.
Schoonmaak en het milieu hoeven elkaar niet te bijten. Integendeel, schoonmaken is een alledaagse activiteit, of die nu thuis of op de werkplek plaatsvindt. Extra belangrijk dus dat we duurzame keuzes maken bij de manier waarop de schoonmaken. Daarom lanceert BOMA de campagne Let's Rethink Cleaning.
Het einde van het jaar nadert en dat is een mooi moment om te kijken wat er wordt geïnnoveerd in de schoonmaak. Volgens Harold Muis, business unit manager schoonmaakbedrijven bij BOMA, moeten we daarvoor niet alleen kijken naar de grote veranderingen. "Want wanneer vind je iets een innovatie? Vaak is dat voor mensen iets dat een enorm grote verandering teweegbrengt in de schoonmaak. Ik vind dat wanneer iemand die met een Spaanse mop werkt, overgaat op microvezel, hij innoveert op die locatie. Er zijn naar volgend jaar toe misschien wel twintig of dertig innovaties, maar sommige zijn ook heel klein."
Na de vriendelijke Leobot-familie vond fabrikant Lionsbot het tijd voor een krachtpatser. Het bedrijf introduceert namelijk een kingsize autonome schrobzuigrobot die is ontworpen voor schoonmaak op grote schaal: de Rex. Dat is Latijn voor koning. De fabrikant is dan ook niet bepaald bescheiden en spreekt van *'a new cleaning king'*.
Welke trends en ontwikkelingen spelen er momenteel op het gebied van materiaalwagens? *Service Management* vroeg het aan experts Lies Marijnissen van BOMA en Paul Harleman van Vileda Professional.
Duurzaamheid en digitalisering zijn hot. Oók in schoonmaakland. Deze thema's staan voor veel bedrijven dan ook hoog op de agenda voor 2022. Eén van de manieren om een grote verbeterslag te maken is de app BOMA in the Pocket. Hoe een app je kan helpen innoveren en verduurzamen.
Zo'n vijftien jaar geleden kwam de eerste schrobzuigrobot op de markt. Hoewel vijftien jaar ontwikkeling een lange tijd is, sprak men tot voor kort toch nog over het begin van een brede toepassing van schoonmaakrobots. Hoe staan we ervoor? Hebben schoonmaakmedewerkers de robot al omarmd? Heeft de coronapandemie iets veranderd? *Service Management* ging in gesprek met Guus Nieuwlaat, country director bij BOMA Nederland/BOMA Robotics, en met Bram Karels, commercieel directeur bij Groveko (leverancier van Gaussian Robotics).
Schoonmaakgroothandel Boma, actief in Nederland en Belgie, maakt melding van het feit dat het zijn 100e schoonmaakrobots heeft weggezet in de facilitaire markt. Het schoonmaakteam van Gom op de studiolocatie van DPG Media in Vilvoorde in Belgie mocht de robot verwelkomen.
Het coronavirus roept veel vragen op. Onder andere over hoe de schoonmaak van bijvoorbeeld kantooromgevingen er straks uit moet gaan zien. Moeten we bijvoorbeeld continu desinfectie gaan toepassen? Schoonmaakgroothandel Boma organiseerde donderdag 23 april de webinar 'Het Schoonmaakkompas: nu en na corona' om antwoord te geven op de meest gestelde vragen. Service Management nam daaraan deel.Volg Service Management op LinkedIn: