Datagestuurd schoonmaken: 9 do's en dont's
Steeds meer schoonmaakbedrijven zetten in op datagestuurde schoonmaak. Maar hoe kun je data nu effectief inzetten om de schoonmaak daadwerkelijk te verbeteren? 9 do's en dont's.
Steeds meer schoonmaakbedrijven zetten in op datagestuurde schoonmaak. Maar hoe kun je data nu effectief inzetten om de schoonmaak daadwerkelijk te verbeteren? 9 do's en dont's.
De Belgische schoonmaakgroothandel Salubris en leverancier en ICE Cobotics Benelux kondigden onlangs hun nieuwe, exclusieve samenwerking aan.
"Voor de stap naar datagericht schoonmaken, met eventueel andere momenten waarop je gaat schoonmaken, heb je tijd nodig." Dat zegt Wilco van Unen (NS Stations) in (link: https://www.facto.nl/20203/project-smarttoilets-ns-en-prorail-dit-heeft-sturen-op-data-tot-nu-toe-opgeleverd text: gesprek met Facto target: _blank), samen met Erik Diks (ProRail) over het Smart Toilets project
Kan datagestuurde schoonmaak helpen bij de terugkeer naar kantoor? Met die vraag onder de arm sprak *Service Management* af met Peter van Vliet, Product Owner Smart Hygiëne bij Hago Next, en Niel Buitenhuis, Programmamanager bij Gom Schoonhouden. "Sensoren, data en tablets helpen, maar alleen als ze goed worden ingezet."
De verschuiving naar datagestuurd schoonmaken is met de toenemende kwaliteitseisen aan schoonmaak belangrijker dan ooit. De eisen op het gebied van reiniging, effectiviteit en hygiëne zijn door de coronapandemie immers flink toegenomen. Oplossingen voor geavanceerde data-gestuurde schoonmaak kunnen facility managers hierbij goed ondersteunen.
Spectro lanceert nu officieel het Internet of Spectro. "Met dit concept zetten we de volgende stap als het gaat om effectieve en efficiënte inzet van datagebruik in reinigingsmiddelen", aldus de fabrikant. Het afgelopen jaar zijn er al verschillende pilots mee gedraaid.
Tijdens de online webinar 'De schoonmaak van nu is er straks niet meer' lag de focus op datagedreven schoonmaak. Wat zijn de voordelen? En wat kunnen we in de toekomst verwachten? "Zo kunnen we op het juiste moment, op de juiste plek de juiste schoonmaaktaken uitvoeren."Volg Service Management op LinkedIn:
CSU verzorgt sinds kort de schoonmaakdienstverlening op het hoofdkantoor van energieleverancier Essent in 's-Hertogenbosch. Een datagestuurde aanpak stelt het schoonmaakbedrijf uit Uden in staat de schoonmaak slimmer in te richten. Andere doelstellingen zijn het verhogen van de belevingskwaliteit voor de gebouwgebruikers en een nauwere samenwerking met de verschillende facilitaire partijen.Volg Service Management op LinkedIn: