Gesponsord

Alvero: de toekomst van flexibele kantoorinrichting

Alvero: de toekomst van flexibele kantoorinrichting

'Hoe houd je jouw werkomgeving flexibel zonder onverwachte kosten?' Deze vraag krijgt Huub Verheijen van Alvero Kantoormeubelverhuur vaak te horen. Alvero's Totally Outsourced Furniture (TOF) biedt een schaalbare en flexibele kantoorinrichting zonder langlopende contracten of verborgen kosten. Dit zorgt voor kostenbesparing en draagt bij aan duurzaamheid.

‘De moderne werkomgeving is constant in beweging,’ zegt Verheijen. ‘De pandemie en de groei van hybride werken hebben de beperkingen van vaste kantoorinrichtingen blootgelegd. Bedrijven willen nu snel kunnen schakelen en tegelijkertijd hun duurzaamheidsdoelen en kosten beheersen.’

Inspelen op veranderende behoeften

TOF van Alvero helpt hierop inspelen door kantoormeubilair te zien als een dienst, niet als bezit. ‘Je hoeft niet langer grote investeringen te doen in meubilair dat op termijn niet meer voldoet. Je kiest voor gemak en flexibiliteit: altijd een inrichting die past bij jouw wensen, zonder verrassingen. Voor een vast maandbedrag regelen wij onderhoud, reparaties en vervangingen wanneer dat nodig is’, zegt Verheijen.

Flexibele kantooroplossingen

‘Een nieuwe afdeling, een aangepaste ruimte of snel veranderende behoeften: dit zijn veelvoorkomende uitdagingen,’ vervolgt Verheijen. ‘Met TOF kun je eenvoudig reageren op deze veranderingen. Eén telefoontje en wij passen je kantooromgeving aan zoals jij dat wilt. Of je nu tijdelijk extra werkplekken nodig hebt of een volledige herinrichting, ons team zorgt voor een snelle levering en plaatsing, zonder dat je grote kapitaalinvesteringen hoeft te doen.’

Een ander aspect dat Verheijen benadrukt, is het Alvero Meubel Management systeem. ‘Je krijgt niet alleen meubels, maar ook inzicht. Je kunt precies zien wat je hebt en in welke staat alles verkeert. En doordat het systeem bijdraagt aan de duurzaamheidseisen, zoals de Corporate Sustainability Reporting Directive (CSRD), kun je bovendien eenvoudig rapporteren over duurzaamheid.’

Kostenbeheersing op de lange termijn

‘Een ander belangrijk voordeel is dat je alleen betaalt voor wat je gebruikt’, zegt Verheijen. ‘Je hoeft geen grote sommen meer te investeren in meubilair dat uiteindelijk verouderd. Je uitgaven blijven voorspelbaar en stabiel, en wij zorgen voor alles, van onderhoud tot vervanging. Zo weet je precies waar je aan toe bent.’

‘Vastgoedbedrijven omarmen het concept omdat ze daarmee compleet ingerichte ruimtes kunnen aanbieden zonder zelf in meubilair te hoeven investeren. Het stelt hen in staat om flexibele contracten te bieden aan huurders, die zo eenvoudig kunnen inspelen op hun eigen wensen.’

Duurzaamheid die ertoe doet

Duurzaamheid is een kernwaarde voor Alvero, en TOF past perfect in die filosofie. ‘Meer dan 70% van het meubilair krijgt een tweede leven’, zegt Verheijen. ‘Dit betekent dat we minder nieuwe grondstoffen nodig hebben en bijdragen aan een circulaire economie. Wat niet meer nodig is, halen we op, knappen we op en zetten we opnieuw in. Zo verkleinen we samen de ecologische voetafdruk.’ Hij benadrukt dat duurzaamheid niet betekent dat je inlevert op kwaliteit of functionaliteit.

Snelle service, persoonlijke touch

‘De snelheid en service maken het uniek’, zegt Verheijen. ‘Met één telefoontje lossen we je probleem op. Of je nu een kleine aanpassing nodig hebt of een complete herinrichting, alles is snel geregeld. Ons team denkt graag met je mee en zorgt voor een oplossing die altijd past bij jouw situatie.’

Dit artikel is gesponsord door Alvero.

Kantooromgeving bij DICTU.
Kantoorinrichting

Ruimteboek gelanceerd: 250 pagina's met facilitaire eisen aan...

Sneller werken met voorspelbare kwaliteit. Dat is het hogere doel van het Rijksvastgoedbedrijf. Om het programma van eisen voor de huisvesting van rijkskantoren te standaardiseren, is het RVB gekomen met het Ruimteboek. Dit moet ervoor zorgen dat alle rijkskantoren voldoen aan dezelfde basiskwaliteit.

Thomas Blom, programmamanager Werken 3.0 bij gemeente Utrecht: 'Het gaat in eerste instantie om het realiseren van een andere manier van werken. Dát is het primaire doel, de inrichting van de werkomgeving is daarbij randvoorwaardelijk.'
Kantoorinrichting

Herinrichting stadskantoor Utrecht (20.000 m2): dit wordt de nieuwe...

Het kantorendeel (circa 20.000 m2) in het stadskantoor van gemeente Utrecht wordt in fases heringericht tot een moderne, hybride werkomgeving. Een compleet andere werkplekmix, met meer ruimte voor overleg, samenwerken en (video)bellen, moet er voor zorgen dat de werkomgeving beter aansluit bij de nieuwe manier van (samen)werken. Een gesprek met programma-manager Werken 3.0 Thomas Blom over de veranderingen.

Gesponsord
Gesponsord
Kantoorinrichting

Gesponsord Data als drijvende kracht achter de circulaire transitie

De energieprestaties van gebouwen staan al enige tijd volop in de aandacht. Dat komt onder meer tot uitdrukking in energielabels. Minder schijnwerpers staan er op de inrichting van die gebouwen. Maar dat beeld is aan het veranderen. Als facility professionals hier meer op willen sturen, hebben ze meer data nodig, en systemen die deze data ontsluiten.

Gesponsord
Gesponsord
Kantoorinrichting

Gesponsord Unicum in de B2B-sector: recyclen van kantoormeubilair

"Om echt een positieve impact te hebben op de wereld waarin we leven, moeten de ambities wel groter zijn dan het verminderen van CO2-uitstoot", zegt Ghislaine Ottevanger, managing director van Manutan Benelux en Duitsland. "Dat vraagt om een B2B-model en een strategie, waarbij duurzaamheid een van de belangrijkste pijlers is. Dat model hebben wij gecreëerd."