Digitaliseren in de schoonmaak? Pas op deze valkuilen!
Wil je jouw schoonmaakbedrijf (verder) digitaliseren? Goed idee! Om je een stuk op weg te helpen, delen we drie belangrijke valkuilen waar je op moet letten. Volg Service Management op LinkedIn:
Wil je jouw schoonmaakbedrijf (verder) digitaliseren? Goed idee! Om je een stuk op weg te helpen, delen we drie belangrijke valkuilen waar je op moet letten. Volg Service Management op LinkedIn:
De invloed van digitalisering en robotisering is ook in de schoonmaak zichtbaar. Maar wat is er allemaal al te vinden op gebied van software, schoonmaakapps en robots? We zetten er tien voor je op een rijtje.Volg Service Management op LinkedIn:
Softwareproducent TableAir heeft een COVID-19 Desk Cleaning App gelanceerd. Gemeente Amstelveen is in Nederland de eerste organisatie die gebruik maakt van de app. Mede hierdoor hebben zij hun kantoor weer kunnen openen.Volg Service Management op LinkedIn:
Wie zegt dat de schoonmaak niet innovatief of modern is, heeft overduidelijk geen verstand van zaken. Schoonmakers met tablets op de werkwagen, waarop ze een automatische melding krijgen bij een verstoring, sensoren die laten zien of een ruimte schoongemaakt moet worden of apps die het volledige schoonmaakproces organiseren. Dat is geen toekomstmuziek, maar de huidige realiteit in schoonmaakland.Volg Service Management op LinkedIn:
De schoonmaak gaat werken met één integraal digitaal platform, waar alle informatie en alle functionaliteiten samenkomen. Van digitale urenverwerking tot aan <em>onboarden</em> van nieuwe medewerkers én slimme Internet of Things-oplossingen. Dat stelt Sév Smits, directeur van Nocore.Volg Service Management op LinkedIn:
Meegaan in digitale ontwikkelingen ziet 62 procent van het Nederlandse MKB als een vereiste voor toekomstige groei van hun organisatie. Dat blijkt uit onderzoek van MKB-financieringsplatform October onder 1.023 Nederlandse MKB-ondernemers, uitgevoerd door Panelwizard. Van de ondervraagden weet 49 procent echter niet precies hoe digitale ontwikkelingen kunnen worden ingezet om de onderneming te laten groeien. Volg Service Management op LinkedIn:
<a href="https://www.icebenelux.nl/" target="_blank" rel="noopener noreferrer">ICE Companies</a> komt met maar liefst twee autonome schoonmaakrobots; de Whiz stofzuigrobot en de Emma RS26. Beide innovaties introduceert de producent tijdens de ISSA show in Las Vegas, die plaatsvindt van 18 tot en met 21 november.Volg Service Management op LinkedIn:
De wereld om ons heen verandert in een razend tempo en in de schoonmaak is dat zeker niet anders. Toiletten worden niet meer op vaste tijden gereinigd, maar dankzij slimme sensoren enkel nog als het nodig is. Robots verzorgen vloeronderhoud. En via een handige app is schoonmaakpersoneel met een druk op de knop op de hoogte van het werkrooster voor de komende periode. En dit is nog maar het begin, stellen de experts.Volg Service Management op LinkedIn:
Er is innovatie die mensen ondersteunt en de vrijheid geeft om het werk te doen zoals ze dat zelf willen doen. En er is innovatie die er voor zorgt dat schoonmakers in een streng keurslijf terecht komen door ze op de vierkante centimeter te volgen. Volgens trendwatcher Vincent Everts doet de branche er goed aan vooral voor de eerste optie te gaan.Volg Service Management op LinkedIn:
Schoonmaakbedrijf Asito slaat een enorme efficiencyslag bij grote objecten zoals Schiphol met een nieuw online navigatieplatform. Op het Asito Digitaal Service Platform worden facilitaire verstoringen op een digitale kaart uitgezet, zoals een omgevallen koffie. In het melden van een dergelijke verstoring ging voorheen veel tijd zitten, tegenwoordig navigeert het platform de dichtstbijzijnde schoonmaakkracht snel en direct naar de plek van de verstoring.Volg Service Management op LinkedIn: