Samenwerken in hoge knip-uitbestedingsrelaties: 3 punten die beter...
De samenwerking tussen opdrachtgever en opdrachtnemer kan op drie punten worden verbeterd. Dit blijkt uit het FM Provider Performance Onderzoek 2024 dat onlangs werd gepubliceerd.
De samenwerking tussen opdrachtgever en opdrachtnemer kan op drie punten worden verbeterd. Dit blijkt uit het FM Provider Performance Onderzoek 2024 dat onlangs werd gepubliceerd.
Uit het FM Provider Performance Onderzoek van FMN en Hospitality Group komen de verschillende samenwerkingsvormen bij hoge-knip-uitbestedingen naar voren. De samenwerkingsvorm is bepalend voor de tevredenheid van opdrachtgevers. Bij een relationele samenwerkingsvorm is de tevredenheid van de opdrachtgever aanzienlijk hoger.
Opdrachtgevers hebben behoefte aan meer innovatie en continue verbetering bij FM providers. Ook zouden facilitaire dienstverleners meer proactief mogen zijn. Dat - en meer - blijkt uit de zevende editie van het FM Providers Performance Onderzoek. We zetten de belangrijkste en opvallendste resultaten op een rij.
Een van de uitbestedingsmodellen die in ons land wordt gehanteerd is het Managing Agent model. De opdrachtgever contracteert zelf de operationele dienstverleners en daarnaast een partij (de managing agent) die zorgt voor de dagelijkse coördinatie en aansturing van de dienstverleners.
Eind vorig jaar hebben TwynstraGudde, Hospitality Group, Vebego en FMHaaglanden een raamcontract gesloten voor facilitaire dienstverlening en adviesdiensten.
Coppa Groep neemt een meerderheidsbelang in Arlande (80 medewerkers) en Pro 10 (15 medewerkers) en breidt hiermee haar portfolio fors uit. De organisatie verstevigt hiermee haar positie in het inkoop- en facilitaire werkveld en voegt digitale- en organisatietransformatie als expertise toe aan haar propositie voor opdrachtgevers.
Werkend Nederland gaat na corona weer naar kantoor, maar dat kantoor is veranderd....en blijft veranderen! Aan facility managers om daar flexibel op in te spelen, zeggen werkplekdeskundigen. Op zoek naar de juiste mix van teamzones, flexibele facilitaire diensten en in hoeverre je mag bemoeien met de thuiswerkplek.
Maak kennis met Rising Star Esmée van den Hatert, Interim manager bij Hospitality Group. Wat voor werk doet deze ambitieuze dame, wat drijft haar en waar wil ze over vijf jaar staan?
Een aanwinst voor het facilitaire vak. Dat kan gerust gezegd worden van het nieuwe boek Strategic Sourcing, geschreven door vijf adviseurs van Hospitality Group. Ze trokken een jaar geleden de stoute schoenen aan met als doel het sourcingtraject, vanaf het ontwikkelen van de sourcingstrategie tot en met het managen van het contract, een keer duidelijk op papier te zetten.
De nieuwe Rising Star is Dominique van Gennep, interim manager bij Hospitality Group. Wat zijn zijn drijfveren, wat voor werk doet hij en wat zijn zijn ambities?