Terug naar kantoor met EVA?

EVA, zo heet de nieuwste frontoffice-specialist voor kantoren en andere gebouwen. “De Excellent Visitor Assistant creëert onvergetelijke momenten voor medewerkers en hun gasten”, zegt Tessa de Grijff van bouwens&. “Zo wordt hospitality écht bijzonder.” Hybride werken – een mix van thuis en op kantoor – verandert de rol van het kantoor: van functionele werkomgeving naar

EVA, zo heet de nieuwste frontoffice-specialist voor kantoren en andere gebouwen. “De Excellent Visitor Assistant creëert onvergetelijke momenten voor medewerkers en hun gasten”, zegt Tessa de Grijff van bouwens&. “Zo wordt hospitality écht bijzonder.”

Hybride werken – een mix van thuis en op kantoor – verandert de rol van het kantoor: van functionele werkomgeving naar inspirerende ontmoetingsplek. Hierdoor wordt hospitality dé verbindende factor tussen mensen, legt COO Tessa de Grijff uit. “EVA helpt facility managers hierbij. Zij wil voor medewerkers en hun gasten buitengewone momenten creëren. Momenten die mensen bijblijven, omdat hun verwachtingen overtroffen worden.”

Kantoor als clubhuis

In het hybride concept heeft een bedrijf niet langer een kantoor of gebouw met faciliteiten en voorzieningen, maar een professioneel ‘clubhuis’ met 24/7  personal assistance.” Een plek waar je als ‘member’ graag komt, je thuis voelt, je klanten uitnodigt en verbinding maakt. Dat vraagt om dienstverlening van het hoogste niveau.”

Coronapandemie en krappe arbeidsmarkt

Elk aspect van hospitality in een pand doet er toe.

In het verleden kwamen gastenontvangst en hospitality vooral neer op aandachtig luisteren naar wat mensen nodig hebben. “Daarin is de afgelopen
periode als gevolg van de coronapandemie en krapte op de arbeidsmarkt veel veranderd”, zegt De Grijff. “De stem van de gast – medewerker, kandidaat, klant, leverancier of andere relatie – is vandaag de dag luider en reikt veel verder. Zo kan bijvoorbeeld een post op social media een organisatie maken of breken. Elke detail van hospitality en facilitaire dienstverlening in een kantoor of gebouw doet er daarom toe.”

Receptiediensten 2.0

EVA levert meer dan alleen receptiediensten, stelt De Grijff, omdat er van alles te doen is om afspraken en meetings heen. “Zij verrijkt de hele guest journey – van aankomst tot vertrek – met haar personal touch en biedt zoveel meer. Denk aan werkzaamheden als facilitair medewerker, office manager of  executive assistant. Het takenpakket is op de specifieke eisen en situatie van de werkomgeving afgestemd.”

De ervaring in het contact met EVA moet volgens haar zo bijzonder zijn dat mensen er ’s avonds aan tafel over praten. “Zo’n ervaring delen mensen met familie, vrienden en collega’s en gaat vervolgens nog veelvuldig van mond tot mond.”

Dit artikel is gesponsord door bouwens&.