Hago leidt objectleiders en locatiemanagers op tot hygiënecoach

Schoonmaakbedrijf Hago leidt alle objectleiders en locatiemanagers op tot hygiënecoach. Nu steeds meer gebouwen (bijna) hun deuren kunnen openen, moeten deze coaches (schoonmaak)advies omtrent het coronavirus kunnen geven. Volg Service Management op LinkedIn:

Beginnen met grote schoonmaak

Hoe gaat Hago om met opdrachtgevers die weer kunnen opstarten? “We beginnen met een grote schoonmaak, doen vervolgens een gebouwenscan, passen ons schoonmaakprogramma aan waar dat nodig is en houden na drie maanden een vinger aan de pols met een check, om te kijken of onze gezamenlijke inspanningen het juiste effect hebben. Hago’s objectleider is het cement dat deze verschillende stenen bij elkaar houdt. We leiden al onze objectleiders, maar ook locatiemanagers, op tot Hygiënecoach, iemand die borgt dat zowel wij als jij de richtlijnen voor veilig en schoon volgen”, aldus het schoonmaakbedrijf.


LEES OOK: ISS introduceert de Stay Healthy Host


Aanvullende opleiding moet kennis verhogen

De opleiding tot hygiënecoach geeft de objectleiders extra kennis. Bijvoorbeeld kennis over wat het coronavirus precies is en hoe het zich verspreidt. Of over de veranderende maatregelen van RIVM en zaken (HACCP bijvoorbeeld, maar ook dieptereinigingen en de legionellaprocedure) die uit de gebouwenscan komen.

Alpheios, Hago’s zusteronderneming en kenniscentrum voor alles rondom COVID-19, verzorgt de opleiding via Microsoft Teams. De cursus bestaat uit een theorie-deel en een deel praktijk. De cursisten leren de inhoud van de gebouwenscan kennen en de begrippen begrijpen. Ze leren over het waarom van 1,5 meter en extra aandacht voor high-touch punten en leren invulling te geven aan hun coachende rol. In een praktijkoefenening gaan ze aan de slag, aan de hand van een ingevulde gebouwenscan.

Lees ook: