Tork introduceert desinfecterende spray voor meer kantoorhygiëne

Tork introduceert desinfecterende spray voor meer kantoorhygiëne

De pandemie heeft aangetoond hoe cruciaal het is om niet alleen schoon te maken, maar ook om schadelijke micro-organismen te verwijderen. Uit het onderzoek 'Essential Initiative Survey 2020-2021' van Tork blijkt dat als gevolg van de pandemie een op de twee volwassenen meer hygiëne op de werkplek verwacht. Om hierin te ondersteunen, introduceert Tork de nieuwe Tork desinfecterende spray voor oppervlakken.

De nieuwe desinfecterende spray is effectief tegen omhulde virussen, waaronder het coronavirus en bacteriën. Het is een biologisch afbreekbare formule en bevat een 100 procent plantaardig ingrediënt (melkzuur). De spray bevat bovendien geen ontvlambare ingrediënten en is veilig voor contact met voedsel. De fles heeft een veelzijdige sproeikop met dubbele functie: een die schuim produceert om vlekken te verwijderen en een verstuiver voor grotere oppervlakken. "Met de spray kan iedereen bijdragen aan goede hygiëne op kantoor en zich daardoor veilig en comfortabel voelen", aldus Tork.

griep

Griep: schoonmaken of desinfecteren?

Je kunt de klok er bijna op gelijk zetten: zo rond de wintermaanden is er in Nederland vrijwel elk jaar weer sprake van een griepepidemie. Zo ook nu. Hygiëne speelt een grote rol in het voorkomen van verdere verspreiding van het griepvirus. Maar hoe pak je dat het beste aan?

Gesponsord
Gesponsord
hygiëne

Gesponsord Tork verlaagt schoonmaaktijd met 20% door slimme sensoren

Een schone werkomgeving draagt bij aan de tevredenheid van medewerkers. Een frisse en nette werkplek is aangenaam voor iedereen, maar het kan een uitdaging zijn om deze altijd vlekkeloos te houden, vooral met beperkte tijd of middelen. Tork, onderdeel van Essity, biedt duurzame en efficiënte oplossingen om het schoonmaakproces te vereenvoudigen.

Sanitair

44 procent voelt zich angstig bij gebruik openbare sanitaire ruimtes

Uit internationaal onderzoek van Tork (Verenigde Staten, Mexico, het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk en Duitsland) blijkt dat bijna de helft van de respondenten (44 procent) zich angstig voelt bij het gebruik van openbare sanitaire ruimtes. Zij voelen zich niet veilig en nemen minder graag deel aan sociale activiteiten in het openbaar om openbare sanitaire ruimtes te vermijden.

Trends

Trends voor het kleinste kamertje: "De mogelijkheden zijn eindeloos"

Het kleinste kamertje, maar absoluut niet het saaist. In de toiletruimte vindt een wereld aan innovatie plaats. De hoogste hygiënestandaard, duurzaamheid, digitalisering. Afgelopen Interclean Amsterdam proefden we er al aan met een hele hal vol sanitair. Maar wat zijn nu echt de toilettrends van dit moment? Ineke van den Bemt, Regional Segment Marketing Manager Commercial & Public Interest bij Tork, en Gaston Plantaz, head of Sales Steering, Marketing & Business Development bij CWS Hygiene Nederland, praten ons bij.