Alles over Gastvrijheid

Teun Wartenbergh, Hoofd Vastgoed ASML: ‘Als hier iedere dag meer dan 100 mensen werken dan is deze hub qua afmetingen wat ons betreft geslaagd.'

ASML opent hub (4.000 m2) in Den Bosch: 17 vragen aan Hoofd Vastgoed...

Chipmachinefabrikant ASML heeft dit voorjaar een nieuw kantoor in Den Bosch in gebruik genomen. Een gesprek met Hoofd Vastgoed Teun Wartenbergh over de achtergronden, opzet en inrichting van de hub in 17 vragen.

Marcel Boltjes (rechts), Competence Manager Service Design & Hospitality bij ASML Global en Iwan de Kluys, Senior Demand Manager FM voor ASML NL.

Welcome Culture belangrijke pijler van Workplace Experience bij ASML

Bij ASML wordt veel aandacht besteed aan het creëren van een thuisgevoel als onderdeel van een optimale workplace experience. Marcel Boltjes en zijn collega Iwan de Kluys vertellen in een interview over de opzet en het belang van die Welcome Culture. 'We moeten onze verschillen niet als een probleem zien. Nee, we moeten ze juist vieren en ze als kans zien om te innoveren.

Margriet Sitskoorn en Antoine Defesche.

Neurowetenschapper Margriet Sitskoorn: 'Gastvrijheid gaat verder dan...

Met gastvrijheid kun je als bedrijf echt verschil maken. Het maakt dat mensen zich gehoord en gezien voelen. Neurowetenschapper Prof. Dr. Margriet Sitskoorn, en psycholoog Drs. Antoine Defesche laten hun licht schijnen op dit onderwerp. Wat is gastvrijheid, hoe bereik je het en wat is de impact?

Gastvrij schoonmaken: do's en don'ts

Gastvrij schoonmaken: do's en don'ts

Gastvrijheid of hospitality is een veelgehoord en belangrijk begrip in de schoonmaakbranche. Maar hoe doe je dat nu precies, gastvrij schoonmaken? En hoe doe je het vooral niet? We vroegen om dé do's en don'ts van Ronald Bartels, directeur van De Vos Groep, en van algemeen directeur Laetitia Simonis en rayonmanager Harmineke Dooper van schoonmaakbedrijf 1nergiek.

Nik Staakman: "Contact maken is de helft van de winst"

Nik Staakman: "Contact maken is de helft van de winst"

Hoe kijkt een hospitality-expert van buíten de branche aan tegen gastvrijheid in de schoonmaak? En wat kunnen schoonmaakbedrijven daarvan leren? We vroegen het aan Nik Staakman. De gouden tip: "Een vriendelijke groet kost niets."

5 praktische tips om gastvrij schoon te maken

5 praktische tips om gastvrij schoon te maken

Hospitality wordt steeds belangrijker in de schoonmaak. Maar hoe doe je dat nu eigenlijk: gastvrij schoonmaken? We geven je vijf praktische tips om morgen direct mee te beginnen.

Inspiratie: de meest gelezen interviews van 2023 (tot nu toe)

Inspiratie: de meest gelezen interviews van 2023 (tot nu toe)

Wat leeft er onder schoonmaakprofessionals? Welke onderwerpen vinden jullie belangrijk en interessant? Om daar een antwoord op te vinden, onderzochten we welke interviews tot nu toe het meest werden gelezen. We zetten er een aantal op een rij.

Vlnr.: Roy Odekerken (bestuur VOCC), Jacqueline van Beek (bestuur Veneca, Managing Director Compass Group Nederland), Ard van der Steur (voorzitter Veneca), Rijnie Trip (bestuur VOCC, directeur Van Lier Catering) Michiel Meier Mattern (voorzitter ONCE), Marcel Beijk (bestuur VOCC, directeur Beijk Catering), Pierre Smits (bestuur VOCC)

Nieuwe samenwerking ONCE, Veneca en VOCC

De brancheverenigingen ONCE, Veneca en VOCC hebben een nieuwe samenwerking aangekondigd. Het doel is om op 1 januari 2024 een federatie te hebben staan voor werkgevers in de hospitality-branche. Daar draait het om gastvrijheid, eten en drinken veelal op (andermans) locatie. In de federatie zijn goed werkgeverschap, duurzame inzetbaarheid, gezonder en duurzamer aanbod aan eten en drinken en het waarborgen van de kwaliteit van de dienstverlening belangrijk.

Guillaume Amar en Michael Bouwens: "De fusie was een logische stap."

Familiebedrijf Armonia zet nu ook voet aan de grond in Nederland

Eind 2021 zijn het Nederlandse bouwens& en de Belgisch-Luxemburgse tak van Armonia gefuseerd. Sindsdien is bouwens& het Benelux-merk van de multinational uit Parijs. Een interview met Guillaume Amar (CEO van Armonia) en Michael Bouwens (directeur in de Benelux) over het familiebedrijf, de strategie, en Europese ontwikkelingen.

CSU en MUMC+ over ziekenhuisschoonmaak: "Patiënt verwacht gezondheid én beleving"

CSU en MUMC+ over ziekenhuisschoonmaak: "Patiënt verwacht gezondheid...

Bij het schoonmaken van een ziekenhuis staat hygiëne voorop. Dat is immers medebepalend voor de gezondheid van de patiënt. Maar ook beleving speelt een steeds grotere rol voor de schoonmaak. "We gaan steeds meer op een vijfsterrenhotel lijken."