Binnen korte tijd was de integratie tussen beide ondernemingen geslaagd en stond er een duidelijke organisatiestructuur, stelt Badloe. “Wij maken niet beter schoon dan andere partijen, maar het plezier dat wij hebben en de respectvolle manier waarop wij met elkaar omgaan. Dat maakt bij ons het verschil.”
Schoonmakers werken met nieuwste technologieën
Volgens Badloe stoppen daar de ontwikkelingen niet. “We willen kwaliteit leveren en samen met opdrachtgevers medewerkers vertrouwen. Door de medewerkers opleidingen aan te bieden en te laten werken met de nieuwste technologieën, voorzien we onze opdrachtgevers van een professionele en flexibele aanpak. Zo maken we gebruik van een app waarmee opdrachtgevers allerlei soorten klachten, wensen, storingen en informatie ter plekke kunnen doorgeven.”
Schoonmaakbedrijf ook bezig met social return
B2-Cleaning is ook bezig met social return. “We bieden mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt de kans te werken. Door de medewerkers verschillende opleidingen aan te bieden kunnen zij vervolgens zelfstandig en met plezier werken bij de opdrachtgever. Dit heeft ertoe geleid dat 15 tot 20 procent van het personeelsbestand van B2-Cleaning in eerste instantie een afstand tot de arbeidsmarkt had. Het behalen van het eerste diploma, maakt het dat onze medewerkers op hun vrije zaterdag op kantoor opleidingen komen volgen.”
Flexibel omgaan met schoonmaakpersoneel
B2-Cleaning verzamelt, door middel van de applicatie, data die door de medewerkers omgezet wordt tot operationele toepassingen. Badloe: “Hierdoor zijn we in staat om direct te reageren op de wensen van de opdrachtgever. Door de crisis werden wij genoodzaakt om heel erg flexibel om te gaan met ons personeel. In het omzetten van data naar operationele toepassingen, lopen wij voorop. Ook voor de medewerkers is het implementeren van nieuwe mogelijkheden om het personeel in te zetten voordelig.”
Schoonmaakbedrijf heeft partnership met BID
B2-Cleaning heeft een partnership met de Big Improvement Day. BID is in 2008 opgezet vanuit de behoefte om positieve ontwikkelingen in Nederland te belichten en verder te brengen. Badloe: “Wij geloven erin dat onze medewerkers ergens een verschil kunnen maken en wij zien deze gedachtegang terug bij de Big Improvement Day. Als je wilt werken met een partij die ook echt plezier en passie heeft bij wat ze doen, dan passen wij heel mooi bij elkaar.”
Lees ook
Hemradj Badloe directeur B2-Cleaning
Haags schoonmaakbedrijf B2 neem VSC over