“We zijn verheugd om de toonaangevende wereldwijde speler in de commerciële stofzuigermarkt toe te voegen aan ons App-ecosysteem. De wereld digitaliseert snel en het Internet of Things (IoT) begint net aan tractie te winnen in de schoonmaakbranche”, zegt Chris van den Berg, Chief Commercial Officer bij FacilityApps.
Stofzuigers live volgen
Dirk Tuip, Chief Executive Officer bij FacilityApps voegt toe: “Ons team heeft een schaalbare App-oplossing gebouwd waarin hardware, sensoren en connectiviteit zijn geïntegreerd. Dit stelt ons in staat om bestaande stofzuigers te “tracken & tracen” met behulp van een achteraf te monteren stuk hardware. Deze maakt direct verbinding met het internet voor live updates over wanneer, waar en hoe lang een stofzuiger wordt gebruikt. Deze unieke gegevens geven schoonmaakprofessionals geavanceerde inzichten en stellen hen in staat betere beslissingen te nemen die zullen leiden tot een gezondere omgeving in gebouwen”.
Een ander ecosysteem vereist een andere strategie
“Al vroeg werd het Plastiflex heel duidelijk dat de wereld van IoT een heel ander ecosysteem is dan onze traditionele markten en waardeketens”, stelt Jenci Kurja, Chief Growth Officer bij Plastiflex. “Naast het feit dat het gebied van IoT relatief nieuw is, snel groeit en zich ontwikkelt, begrepen we al snel dat om in een IoT-ecosysteem te kunnen opereren, partnerschappen van het grootste belang zijn. We realiseerden ons dat we een partner nodig hadden op het gebied van software, analytics en digitale diensten. FacilityApps heeft al die capaciteiten en is een gevestigde leverancier binnen de commerciële schoonmaakbranche.”
Lees ook:
- Digitalisering schoonmaak: sensoren, software en robots
- Datadriven schoonmaak: Smart Toilets bij NS en ProRail
- Hago Next en VodafoneZiggo over datagedreven schoonmaak: “We moeten slimmer in plaats van harder werken”
- De 3 grootste krachten van IoT
- Datagebruik en reinigingsmiddelen: Spectro zet volgende stap