Thema-artikel: “Een gastvrije schoonmaker is zichtbaar en omgevingsbewust”
Hospitality wordt in de schoonmaakbranche steeds belangrijker. Voor de schoonmaakmedewerkers betekent dit dat zij zich opeens ‘gastvrij’ moeten gedragen. Maar hoe doe je dat nu precies? Waar moet je op letten? En kan iedereen gastvrij zijn? Service Management vroeg het aan Bart Godding, directeur-eigenaar van trainingsbureau Fair-Field
Thema-artikel: “Hospitality associeer je niet vaak met machines”
Sinds drie maanden is Ella in dienst bij Gom Zorg. Zij maakt de vloeren schoon in het UMC Utrecht en is een echte eyecatcher. Wie is Ella dan? “Als je alle franje weghaalt is het een autonome schrobzuigmachine. Niks meer en niks minder. Alleen wat Ella bijzonder maakt, is dat ze een robot is met menselijke karaktertrekken”, legt Sebastiaan Jansen, klantmanager bij Gom Zorg, uit.
Thema-artikel: “Inspelen op individuele wensen wordt belangrijker”
Hotel Okura Amsterdam staat onder meer bekend om haar luxe, gastvrijheid en beleving. Schoonmaak speelt daarin een belangrijke rol. Een grote verantwoordelijkheid voor housekeeping-partner EW Facility Services. Een gesprek over Kaizen en Omotenashi, over samenwerken, en natuurlijk over schoonmaak.
En verder…
- Hoe ga je om met klachten over schoonmaak?
- Coronaschoonmaak Erasmus MC: “We moeten een noodscenario achter de hand hebben”
- Waarom alle bedrijven meer in schoonmaak zouden moeten investeren
- Innoveren in de schoonmaak: “Accepteer dat het fout kan gaan”
- Datagestuurd schoonmaken: “Slimmer in plaats van harder werken”
- En nog véél meer!
>> Benieuwd geworden naar hét vakblad over professionele schoonmaak? Vraag dan een gratis proefnummer aan of sluit direct een abonnement af.