Ik ben veel bezig met de waarde van gezond en lekker eten en drinken in de bedrijfsomgeving. Nu we elkaar daar weer meer ontmoeten, is hier gelukkig meer aandacht voor. Ik zou willen dat het in alle organisaties hoog op de agenda staat. Omdat het bijdraagt aan de vitaliteit van mensen en verbindt en inspireert.
Hospitality vibe creëeren
De meeste kansen voor Facility Management liggen in het creëren van een hospitality vibe in de werkomgeving. En dan gaat het niet over de stoel, tafel of stopcontact, maar over het creëren van een sfeer of ambiance die maakt dat mensen zich prettig voelen en fijn samenwerken. Eigenlijk zou je hiervoor een vibe-manager moeten aanstellen. Dat kon wel eens het beroep van de toekomst worden.
Verborgen kosten zichtbaar maken
De Belangrijkste doorbraak in Facility Management is true pricing in de bedrijfshoreca. Onderzoek laat zien dat als we de verborgen kosten zichtbaar maken, consumenten veel vaker dan we denken bereid zijn de echte prijs voor een product te betalen. Zo kunnen we uiteindelijk de verborgen kosten omlaag brengen. Communicatie is in deze ontwikkeling key.