Keehnen wil met het onderzoek grip krijgen op dat wat consumenten als ultieme gastvrijheidsbeleving ervaren. Hij concludeert dat hiernaar vanuit klant perspectief nog zeer weinig wetenschappelijk onderzoek is gedaan. In de basis ontbreekt het in zijn ogen al aan een goede hospitality definitie. Keehnen gaat tijdens zijn promotieonderzoek aan Nyenrode Business Universiteit op zoek naar deze definitie, waarbij de wetenschapper vervolgens antwoord wil geven op de vraag hoe je zorgt voor een klantgerichte benadering van het aanbieden van een ultieme gastvrijheidservaring. Het onderzoek richt zich zoals gezegd op de 60plus-markt. Naast zijn hospitality expertise heeft Keehnen namelijk een enorme passie voor ouderen en hun belevingswereld. Daarbij neemt hij in ogenschouw dat ouderen spoedig het grootste marksegment in Nederland vormen en een belangrijke doelgroep zijn voor alle typen organisaties.
Waardevolle inzichten
Dit geldt dus ook voor onze opdrachtgevers. Janneke Verkerk, algemeen directeur, kijkt uit naar de samenwerking: ‘’Voor elk type organisatie is gastvrijheid belangrijk. Neem hierbij mee dat iedereen te maken krijgt met de ouder wordende consument. Wij zijn er daarom van overtuigd dat dit onderzoek hele waardevolle inzichten zal bieden. Voor onszelf én voor onze opdrachtgevers in verschillende segmenten als de zorg, kantoren, hotellerie en leisure.’’