Stephanie Roorda: Het is belangrijk om te blijven samenwerken

Stephanie Roorda: Het is belangrijk om te blijven samenwerken

Voor haar studie verhuisde Stephanie Roorda naar Berlijn. Inmiddels is zij daar aan het werk als Key Accountmanager bij CCS Cleaning. In een gesprek met Facto, een zusterblad van Service Management, vertelt ze over haar werk en wat haar daarin zo aantrekt.

Het analyseren en verbeteren van de klantervaring, het opbouwen en behouden van klantrelaties, dat is in een notendop het werk van Roorda. De dynamiek van het vak vindt ze fantastisch. “Facility Management bestaat uit verschillende onderdelen zoals schoonmaak, de werkplek, catering, beveiliging en meer. Daarnaast bevindt FM zich binnen verschillende branches wat het werk afwisselend maakt.”

Op de hoogte blijven

De grootste uitdaging in haar werk vindt ze het hybride werken. Er wordt gewerkt vanuit kantoor, vanuit huis en ook bij de klant. “Daardoor zie en spreek je je collega's niet elke dag. Het is een uitdaging om op de hoogte te blijven van wat er speelt en is het belangrijk met elkaar te blijven samenwerken.”

AI tools

Wat haar verrast? “Ik ben verrast door de opkomende technologieënen data die beschikbaar komen en zijn en wat voor een mogelijkheden dit biedt. Dan bedoel ik de AI tools die veel werk uit handen kunnen nemen en daarnaast de mogelijkheden voor dataverzameling. Met deze beschikbare data kunnen analyses gemaakt worden en patronen worden gevonden om de business op aan te passen.”

Het hele interview lees je bij Facto.