Housekeeping is topsport
CSU Hotel Services, binnen het CSU-concern de specialist in het ontzorgen van de hotelbranche, was al geruime tijd werkzaam in beide Amsterdamse hotels. De nieuwe samenwerkingsovereenkomst is dan ook in de eerste plaats een continuering van een vruchtbare samenwerking. Maar er speelt meer. Robert Goudappel, directeur CSU Hotel Services: “In de huidige arbeidsmarkt is het een enorme uitdaging om gekwalificeerd personeel te vinden én te houden. Housekeeping is gewoonweg topsport. Vandaar dat we samen met het Amsterdam Marriott Hotel en het Renaissance Amsterdam Hotel een intensief onboarding traject hebben ontwikkeld. De kern van dat programma is ‘togetherness’, ofwel gezamenlijkheid. Door alle disciplines binnen de hotels nog beter te laten samenwerken, worden onze housekeeping-collega’s bevestigd in hun waarde. Het is tevens de sleutel tot het creëren van een optimale gastbeleving.”
Scherp beeld van de dienstverlening
Om een scherp beeld vooraf te krijgen van de dienstverlening binnen de Amsterdamse vlaggenschepen van Marriott International en de veranderende wensen van hotelgasten, stelde CSU Hotel Services een Branche Executive aan. Zij voerde gesprekken door alle lagen van de hotelorganisaties en bracht de opleidings- en trainingsbehoeften in kaart. Dit leidde tot een succesvolle operationele kick-off in december. Ken Millar, General Manager van Renaissance Amsterdam Hotel is zeer te spreken over de manier waarop CSU Hotel Services het partnership invulling geeft. “Renaissance Amsterdam Hotel is een uitzonderlijk hotel op een uitzonderlijke locatie. Daar past alleen excellente dienstverlening bij. Het gaat om housekeeping in optima forma, perfect afgestemd op onze organisatie en de wensen van onze gasten. Wij hebben er alle vertrouwen in dat CSU Hotel Services voor ons de juiste strategische partner is.”