Fellowes: praktische oplossingen voor comfortabele en productieve werkplekken

Fellowes: praktische oplossingen voor comfortabele en productieve werkplekken
‘Met de filosofie ‘Elk WorkLife moment telt’, willen we het bewustzijn vergroten over het belang van een goed georganiseerde, comfortabele werkplek.’

Fellowes heeft een nieuwe Europese campagne gelanceerd, waarin de WorkLife Coach centraal staat. Dit merkpersonage vertegenwoordigt een frisse benadering van werkplekinrichting, met als doel het verbeteren van werkplekken in heel Europa. De WorkLife Coach biedt praktisch advies en ondersteuning om de werkomgeving efficiënter, comfortabeler en productiever te maken.

De campagne wordt uitgerold in diverse landen, waaronder Duitsland, het Verenigd Koninkrijk, Spanje, Frankrijk, Polen, Nederland en Italië. ‘Met de filosofie ‘Elk WorkLife moment telt’, willen we het bewustzijn vergroten over het belang van een goed georganiseerde, comfortabele werkplek’, zegt Anouk van Berkel, marketing teamleader Benelux bij Fellowes. ‘De WorkLife Coach benadrukt hoe kleine verbeteringen grote voordelen kunnen opleveren voor de productiviteit en het welzijn van werknemers.’

Praktisch advies en inspiratie

De WorkLife Coach biedt een combinatie van praktische tips en een rustgevende aanwezigheid. Hij is regelmatig te zien in digitale campagnes, op social media, evenementen, en op websites van dealers. ‘Het doel is om bedrijven te helpen bij het optimaliseren van hun werkplekken door slimme productkeuzes en efficiënte inrichtingstips’, zegt van Berkel. ‘Met de veranderingen in werkstijlen en de groei van hybride werken, is het belangrijker dan ooit om de werkomgeving af te stemmen op de behoeften van werknemers. De WorkLife Coach helpt hierbij door praktische oplossingen te bieden die direct toepasbaar zijn.’

Lancering van de content hub

Een belangrijk onderdeel van de campagne is de lancering van een content hub op fellowes.com. Hier vinden bezoekers waardevolle inzichten, tips en adviezen, van ergonomie en efficiëntie tot archivering en hygiëne, om hun werkomgeving te optimaliseren.

Van Berkel: ‘De content hub is het resultaat van samenwerking met verschillende partners, waardoor er een breed scala aan informatie beschikbaar is. Dit stelt bedrijven in staat om geïnformeerde keuzes te maken over welke producten en oplossingen het beste bij hun behoeften passen.’

‘De WorkLife Coach-campagne is een oproep om werkplekken te transformeren en beter af te stemmen op de behoeften van werknemers.'
‘De WorkLife Coach-campagne is een oproep om werkplekken te transformeren en beter af te stemmen op de behoeften van werknemers.'

De nieuwe realiteit van werkplekken

De manier van werken is de afgelopen jaren sterk veranderd, met meer nadruk op flexibiliteit en hybride werken. ‘Dit vraagt om een andere aanpak van werkplekinrichting, waarbij ergonomie, comfort en efficiëntie vooropstaan. De WorkLife Coach ondersteunt bedrijven hierbij door inzicht te geven in de nieuwste trends en oplossingen voor een optimale werkomgeving. Of het nu gaat om het selecteren van ergonomische zitkussens, het implementeren van slimme opslagoplossingen of het creëren van een schone en veilige werkomgeving.’

Oproep

‘De WorkLife Coach-campagne is een oproep om werkplekken te transformeren en beter af te stemmen op de behoeften van werknemers. Door samen te werken, kunnen we ervoor zorgen dat elke werkdag moeiteloos verloopt’, sluit van Berkel af.

Dit artikel is gesponsord door Fellowes.

Sander Lapré (FMHaaglanden): 'FM gegroeid van noodzakelijk kwaad naar kennispartner'

Sander Lapré (FMHaaglanden): 'FM gegroeid van noodzakelijk kwaad naar...

De facilitaire dienstverlening staat onder druk door stijgende kosten in de publieke sector. Waar liggen voor Sander Lapré, facility manager bij FMHaaglanden en bestuurslid bij Facility Management Nederland, de grootste uitdagingen?

Wouter Oosting: ‘Elk team is geen verzameling van individuen maar een collectief van sociale wezens, die behoefte hebben aan interactie en verbinding met anderen.'

CBRE: mensen naar kantoor verleiden én verplichten

Het huidige beleid rond hybride werken is sterk gericht op het individu. 'Het gaat voorbij aan het groepsbelang', zegt Wouter Oosting, executive director Workplace bij CBRE. 'Om serieuze organisatieschade te voorkomen is meer samenwerking en verbinding (belonging) noodzakelijk.' De kantooromgeving moet dit faciliteren. 'Op kantoor werken moet beter zijn dan thuis.'

Nieuwe office layout Vopak-hoofdkantoor

Nieuw werkplekconcept Vopak-hoofdkantoor: 15 kenmerken

Begin maart 2025 wordt de compleet vernieuwde werkomgeving van het hoofdkantoor (10.000 m2) van Vopak in Rotterdam in gebruik genomen. Wat zijn de belangrijkste veranderingen die worden doorgevoerd?

Priscilla Kiemeney (|Vopak): ‘Ik hoop dat mensen het bijzonder inspirerend gaan ervaren, zichzelf kunnen zijn, dat ze écht de connectie met Vopak voelen en trots zijn om bij ons bedrijf te mogen werken.'

Vopak verbouwt hoofdkantoor (10.000 m2): 'Nieuwe werkomgeving zorgt...

Begin maart volgend jaar wordt de compleet vernieuwde werkomgeving van het hoofdkantoor van Vopak in Rotterdam in gebruik genomen. De nieuwe inrichting en het uitgebreide aanbod aan services moeten leiden tot een fijn kantoor, waar medewerkers graag komen, optimaal worden ondersteund in hun werk en zichzelf kunnen zijn. Een gesprek met Priscilla Kiemeney, Manager Facility NL over de veranderingen die worden doorgevoerd.