Asito lanceert werkgeversmerk en landelijke campagne: 'Geen mooier werk dan schoonmaakwerk'

Asito lanceert werkgeversmerk en landelijke campagne: 'Geen mooier werk dan schoonmaakwerk'

Schoonmaakbedrijf Asito heeft een vernieuwd werkgeversmerk en een landelijke campagne gelanceerd onder de titel 'Geen mooier werk dan schoonmaakwerk'. Met drie campagnevideo's wil het bedrijf laten zien dat schoonmaakwerk meer is dan een gewone baan en dat het vak erkenning en waardering verdient.

De campagne draait om het herkenbare gevoel van voldoening dat ontstaat wanneer iets zichtbaar schoon wordt. “Het mooie aan het schoonmaakvak is dat het resultaat van je werk altijd gezien wordt”, zegt Simone Leijssen-Roffel, manager recruitment en employer branding bij Asito. “Toch zien we dat het vak nog niet vaak overwogen wordt door mensen. Het beeld van het vak is vaak nog negatief. Bij Asito vinden we het hoog tijd dat dit verandert. We willen laten zien dat schoonmaken veel waardering en voldoening kan geven.”

Waardevol werk

Volgens Asito is schoonmaken waardevol werk, met ruimte voor groei en trots. Het bedrijf benadrukt dat het vak direct resultaat oplevert en onmisbaar is op talloze plekken waar mensen samenkomen, zoals scholen, ziekenhuizen en kantoren.

De campagne is ontwikkeld door strategisch creatief bureau Kaliber. Creative director Hugo van de Hoef licht toe: “Schoonmaakvideo’s trekken miljoenen kijkers. Mensen herkennen dat bevredigende moment waarop iets weer schoon wordt. Met Asito vertalen we dat gevoel naar de praktijk van het vak: zichtbaar, betekenisvol en aantrekkelijk.”

Werving vernieuwd

Naast de campagne is ook de wervingssite werkenbijasito.nl vernieuwd. Daar delen medewerkers hun ervaringen over samenwerking, doorgroeimogelijkheden en het familiegevoel binnen het bedrijf. Asito benadrukt dat het een werkgever is waar meer dan honderd nationaliteiten samenkomen, verspreid over heel Nederland.

De campagne gaat vandaag van start en is te zien via sociale media. Meer informatie en actuele vacatures zijn te vinden op de nieuwe website.