Procesverbetering op de servicedesk met lean, zo doe je dat

Procesverbetering op de servicedesk met lean, zo doe je dat

Eindgebruikers blij maken door ze snel en adequaat te helpen bij problemen en vragen. Dat is waar een servicedesk zich op richt. Om dit te bereiken is goed kwaliteitsmanagement onmisbaar. En daar hoort continu verbeteren bij.

Maar ja, wie heeft daar tijd voor? En hoe zorg je eigenlijk dat verbeterprocessen écht passende en duurzame oplossingen bieden? Het antwoord: zorg voor een lean servicedesk.

Het goed (her-)inrichten van de servicedesk heeft vaak een lange doorlooptijd en een onzekere uitkomst omdat onvoorziene prioriteiten steeds voorgaan en evaluatie achteraf soms uitblijft. Maak daarom dagelijks ruimte om te verbeteren.

Stappenplan voor LEAN servicedesk

  • Stap 1: Bepaal het einddoel
  • Stap 2: Breng de huidige toestand in kaart
  • Stap 3: Bepaal de doeltoestand
  • Stap 4: Implementeer het continue verbeterproces.

In een artikel beschrijft David van der Stok van OGD hoe hij op de servicedesk van deze ICT-organisatie deze aanpak doorvoert en welke resultaten hij daarmee behaalt.


Gratis artikel over lean servicedesk nu downloaden!

Het artikel is nu als gratis pdf te downloaden via onderstaande groene downloadbutton.