Rising Star Mirjama Ossaili: 'Circulariteit heeft nog niet voldoende betrokkenheid'
In deze rubriek komt jong FM-talent aan het woord over carrière, ambities en hun ervaringen tot nu toe. Deze week is Mirjama Ossaili (24) de Rising Star op Facto.
In deze rubriek komt jong FM-talent aan het woord over carrière, ambities en hun ervaringen tot nu toe. Deze week is Mirjama Ossaili (24) de Rising Star op Facto.
Technologische toepassingen dringen steeds verder door in Facility Management. Zij gaan het leven gemakkelijker maken voor gebruikers en beheerders van kantoorgebouwen. In 2021 zal de nadruk daarbij vooral liggen op een veilige en gezonde werkomgeving, verwacht Renske van der Heide, Happy Workplace Evangelist bij TOPdesk.
Een Facilitair Management Informatie Systeem (FMIS) moet eigenlijk meer over mensen gaan en niet zozeer alleen over gebouwen of middelen. Dat stelt Renske van der Heide, zogeheten Happy Workplace Evangelist bij TOPdesk en lid van de Expertgroep Technologie bij Facility Management Nederland. "Dienstverlening aan mensen is ons uitgangspunt."
Een goed ingericht Facility Management Information System (FMIS) en een gebruiksvriendelijk Self-Service Portal zijn in de huidige tijd, waarin veel mensen thuiswerken, belangrijker dan ooit.
In deze rubriek geven professionals in het facilitaire vakgebied hun toekomstvisie op FM en delen ze verschillende ervaringen en lessons learned. Ook geven ze je tips welk boek/app of magazine je echt niet mag missen! Deze week in de Spotlight: Renske van der Heide (44).
In deze rubriek komt jong talent aan het woord over carrière en ambities. Ditmaal aandacht voor Maryse Mertens (23) van TOPdesk.
Optimale service bereik je niet met aparte afdelingen voor ICT, FM, HR, Finance en Legal. Omdat echte samenhang, kennisdeling en een gezamenlijk 'staf-gevoel' dan vaak ontbreekt. Met het formeren van interdisciplinaire teams en het instellen van een Servicepunt heeft TOPdesk de nodige stappen gezet om de (interne) dienstverlening te optimaliseren.
<p>Een Facility Management Informatie Systeem (<a href="https://facto.nl/fmis-voor-de-facilitair-manager/">FMIS</a>) is niet meer weg te denken in het tegenwoordige facilitaire werkveld. Wat doen facilitaire afdelingen met deze systemen? En wat zijn hun ervaringen? Facto sprak de afgelopen tijd met diverse facilitaire professionals over hun FMIS Gebruikerservaring. Deze week de ervaring van Eddie Uittenbogaard en Caroline Bánki.</p>
<p>21 november 2019 komen alle Young-FM professionals bij elkaar in de Woonindustrie in Nieuwegein! Jij komt toch ook? Wil je meer weten over wat je kunt verwachten? Check dan nu het <a href="https://facilitymatters.facto.nl/aanmelden?_ga=2.245864836.1657786769.1570089763-1773367983.1570089763">Facility Matters</a> Digimagazine. En koop daarna je ticket!</p>
De customer experience verbeteren is voor veel organisatie van groot belang. Drie voorbeelden hoe sensoroplossingen de customer experience in de organisatie positief kunnen beïnvloeden.