Rohde & Grahl gaat voor wereldwijde bekendheid met nieuwe naam

Rohde & Grahl gaat voor wereldwijde bekendheid met nieuwe naam

Rohde en Grahl, leverancier van (ergonomisch) kantoormeubilair en werkplekken is volledig overgegaan in het moederbedrijf Nowy Styl. Het bedrijf gaat verder onder de naam Nowy Styl Nederland.

De rebranding en samenvoeging zijn vanzelfsprekend niet plotseling gebeurd. De geschiedenis van Nowy Styl gaat al bijna dertig jaar terug. Rafał Chwast, Nowy Styl’s vice-president en finance director:  “We begonnen ons bedrijf precies aan het begin van de grootste technologische hausse in de geschiedenis, en hadden daardoor slechts een kwart eeuw nodig om onze weg te vinden: van een stoelenfabrikant tot een wereldwijde meubelleverancier, een expert in een allesomvattende inrichting van ruimtes."

Rohde & Grahl was, met name vanwege het ergonomische kantoormeubilair, een mooie aanvulling op het brede assortiment dat Nowy Styl al aanbood. In 2013 werd Rohde & Grahl daarom aan het merkenbestand van de Nowy Styl Group toegevoegd. "Sindsdien is er nauw samengewerkt om klanten over de hele wereld van kwalitatief hoogwaardige werkplekken en activerende en inspirerende inrichtingen te voorzien."

Karakter benadrukken

Nowy Styl heeft in de ruim twee decennia dat het bedrijf actief is een wereldwijd netwerk opgebouwd met 29 showrooms die zijn gevestigd in Europa, de Verenigde Staten en de Verenigde Arabische Emiraten, en beschikt daarnaast over verschillende eigen productielocaties. Het portfolio met merken als BN Office Solutions, Grammar Office, Sitag, Kusch+Co & Forum Seating, wordt gedomineerd door moderne oplossingen voor kantoren en vele andere sectoren, zoals stadions, passagiersterminals, hotels en zorgaanbieders. Het omvat producten van een hoge kwaliteit, ontworpen door vooraanstaande ontwerpers. Deze merken (met uitzondering van het merk Kusch+Co) houden door de rebranding, net als Rohde & Grahl, op te bestaan en zullen een integraal onderdeel worden van het nieuwe merk Nowy Styl.

Een drastische, maar goed doordachte verandering. Adam Krzanowski, CEO en mede-oprichter van Nowy Styl, legt uit: “We blijven ons voortdurend ontwikkelen en we willen dat deze groei weerspiegeld wordt in onze strategie en onze communicatie. Daarom hebben we besloten om te rebranden. Het doel van de verandering is om onze sterke punten te laten zien en ons karakter te benadrukken.”

Groeimogelijkheden

Het opbouwen van een wereldwijde merknaam biedt veel meer groeimogelijkheden. Dit komt bijvoorbeeld tot uiting in de inspanningen om grote opdrachten binnen te halen. Rafał Chwast vertelt:  “Als we meedoen aan een aanbesteding om de kantoren van een bedrijf met vestigingen in veel landen in te richten, moeten we ons als één bedrijf presenteren. Wij kunnen geen bedrijf A zijn voor een kantoor in Zwitserland, iemand anders in Duitsland en Nederland, en weer iemand anders in Frankrijk, Groot-Brittannië of Polen. We moeten daarom consequent een wereldwijd herkenbaar merk opbouwen en bestendigen.”

Voordelen voor klanten

Nowy Styl Nederland opereert vanuit Amersfoort, waar het  aanbod in het najaar te zien zal zijn in de geheel vernieuwde showroom. Daarnaast zal in de nabije toekomst het nieuwe merk SOHOS by Nowy Styl gelanceerd worden. Dit internationale merk omvat producten met basisfunctionaliteiten en heeft een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding.

De dienstverlening blijft, ondanks de veranderingen, van hetzelfde hoge niveau, verzekert het bedrijf.  "We durven zelfs te stellen: nog beter. Er hangen namelijk een aantal voordelen aan onze rebranding waar klanten van zullen profiteren. Als Nowy Styl zijn wij een wereldwijd opererend en financieel daadkrachtig bedrijf. Daarnaast worden onze producten in meerdere landen geproduceerd, wat zorgt voor een uitstekende leverbetrouwbaarheid. En door de hechtere internationale samenwerking binnen Nowy Styl zijn we innovatief en kunnen wij de meest duurzame producten en diensten aanbieden."

Dit artikel is gesponsord door Nowy Styl Nederland.