Alweer voor het zevende jaar op rij vindt de actieweek dit jaar plaats. Tijdens de week zetten glazenwassers hun zorgopdrachtgevers, -medewerkers en cliënten in het zonnetje door middel van verschillende activiteiten. Het leukste is natuurlijk als ze op bezoek kunnen komen om iets te organiseren, maar de branchevereniging houdt nog zeker rekening met corona. Daarom geven ze ook inspiratie voor coronaproof waardering, zoals het sturen van een attentie in de vorm van een taart, kerststukje of plantje.
Waardering
Maar hopelijk is het mogelijk om weer live langs te gaan voor een kopje koffie met wat lekkers, een kerstdiner, een mooie wandeling of samen kerststukjes maken. Voor welke activiteit het bedrijf ook kiest, net als vorige jaren staat het buiten kijf dat de ontvanger het ten zeerste zal waarderen.
Maatschappelijk betrokken
De glazenwassers- en schoonmaakbranche investeert jaarlijks volop in medewerkers met onder andere (vak)opleidingen. Tijdens de actieweek tonen glazenwassersbedrijven op een andere manier hun maatschappelijke betrokkenheid. Daarbij richten ze zich op de zorg van mensen. Meestal zien patiënten, cliënten, bewoners, verzorgers en vrijwilligers van zorginstellingen (denk bijvoorbeeld aan zorgcentra, ziekenhuizen en Ronald McDonald Huizen) glazenwassers alleen als zij aan het werk zijn. Door de actieweek worden zij ook op een andere manier zichtbaar.