Alles over Klantgerichtheid

Ga zelf de werkvloer op...en 4 andere tips voor echt gastvrij gedrag

Ga zelf de werkvloer op...en 4 andere tips voor echt gastvrij gedrag

Veel organisaties zeggen dat ze hospitality belangrijk vinden. Maar dat alleen uitspreken is niet voldoende. Je moet het ook écht belangrijk maken....

'De klant wil maar één ding: goede CEX'

'De klant wil maar één ding: goede CEX'

"De meeste bedrijven zijn nog te veel bezig met zenden. Terwijl luísteren het allerbelangrijkste is. Dat vergeten we vaak en het gebeurt nog te...

Klantvriendelijk omgaan met klachten van gebouwgebruikers: zo doe je  dat

Klantvriendelijk omgaan met klachten van gebouwgebruikers: zo doe je...

Grote kans dat je in je carrière als facility manager ooit weleens te maken krijgt met een boze gebouwgebruiker. Bijvoorbeeld omdat het toiletpapier...

7 zachte eigenschappen van een facility manager

7 zachte eigenschappen van een facility manager

Creativiteit, communicatie en compassie, het verschil tussen een goede of uitmuntende facility manager zit vaak in de zachte eigenschappen van een...

Erasmus MC digitaliseert de klantreis

Erasmus MC digitaliseert de klantreis

Tijdens de coronapandemie heeft ook bij het Erasmus MC het digitaal werken een vlucht genomen. "Hybride werken is bij ons gemeengoed geworden. Zo is...

Zo verbeter je de klantgerichtheid met sprintsessies

Zo verbeter je de klantgerichtheid met sprintsessies

Na een reorganisatie binnen de politie merkte de facilitaire afdeling dat door alle veranderingen de interne klant uit het oog was verloren. In 2019...

Digimagazine Facto (april, thema hospitality) verschenen

Digimagazine Facto (april, thema hospitality) verschenen

Deze week is de nieuwe editie van Facto Magazine verschenen. Deze keer wordt het magazine online gepubliceerd, als digimagazine. Het thema van de...

Ben Guitoneau en Susanne Breeman

Pilot Politiedienstencentrum: zo ontwikkel je een facilitair zintuig

Bij het facilitaire team in de eenheid Noord-Holland van het nationaal politiekorps loopt momenteel de pilot Facilitair Zintuig. Deze moet leiden tot...

Amsterdam UMC: patiënt moet zich voelen als op een perfect terrasje

Amsterdam UMC: patiënt moet zich voelen als op een perfect terrasje

Het Amsterdam UMC traint dit jaar zo'n 500 doktersassistenten en medisch administratief medewerkers op de polikliniek (opnieuw) in hospitality. Het...

Gastvrijheid is warmte, een comfortabele stoel en transparante ingang

Gastvrijheid is warmte, een comfortabele stoel en transparante ingang

Gastvrijheid is onder andere een warm drankje, een comfortabele stoel en een transparante ingang. Dat is een van de conclusies van het onderzoek...