Hotello's en FM'ers in een team: ideale combinatie van gevoel en...
Als eigenzinnig ondernemende hotello lijk ik misschien een vreemde eend in de bijt als blogger voor Facto. Niets is minder waar: in de dagelijkse...
Als eigenzinnig ondernemende hotello lijk ik misschien een vreemde eend in de bijt als blogger voor Facto. Niets is minder waar: in de dagelijkse...
Een jaar of vijf geleden waren receptierobots tamelijk populair, maar inmiddels zijn ze vrijwel nergens meer te zien. Toch gaan we in de (nabije)...
Wanneer je als bedrijf zégt dat je zo gastvrij bent, dan moeten de mensen op de werkvloer wél weten waar je het over hebt. En dat vraagt om meer...
'Wanneer je aandacht tot de kern toe afpelt, dan gaat het in basis over twee mensen: over de klant en over jezelf. En je voelt natuurlijk diréct of...
<p>In de dagelijkse praktijk kom ik geregeld mensen tegen die niet 'wakker zijn' op wat ze doen, op hun eigen gedrag. Wat ik daarmee bedoel?<br> Laat...
Het is overal om me heen. De 8,3'n, de 9,2's en 8,7's vliegen me om de oren in commerciële uitingen van reisorganisaties, energieleveranciers en...
<p>Na de hectiek van december, zakelijk en privé, kijk ik altijd uit naar januari. De start van een nieuw jaar met interessante en uitdagende...
<p>Het verhogen van de AOW-leeftijd resulteert in langer doorwerken. Op zich geen probleem, want we worden steeds ouder. Maar ouder worden betekent...
<p>Een nieuwe term duikt op in de vastgoedwereld: <em>mixed-use</em> gebouwen. Een gebouw dat - zo doet de naam al vermoeden - voor verschillende...
<p>Was hospitality jaren geleden nog een nice-to-have, inmiddels willen of kunnen we niet meer zonder. Voor wat betreft service en dienstverlening...