Lessons learned van de grondige werkplekrenovatie van De Nederlandsche Bank
Maarten van Gestel, Manager Services bij DNB, en Stefanie Colnot, omgevings- en stakeholdermanager Huisvesting bij DNB, spreken namens De Nederlandsche Bank op het Facto Congres 2025.
Het verhaal van de grondige renovatie van De Nederlandsche Bank (DNB) is een bijzondere. Onder meer door het op activiteit gerichte werkplekconcept en het One Service Team (OST), een samenwerking tussen interne afdelingen en externe dienstverleners. Hoe het bedrijf daarmee voor een goede balans tussen veiligheid en gastvrijheid zorgt, leer je tijdens het Facto Congres 2025.
Tijdens de presentatie van De Nederlandsche Bank op het Facto Congres 2025 krijg je alles te weten over de uitvoerige renovatie en verduurzaming van het kantoorgebouw (67.000m2), waarbij de dienstverlening aan medewerkers, gasten en bezoekers een belangrijk speerpunt was.
De presentatie wordt gegeven door Maarten van Gestel, Manager Services bij DNB, en Stefanie Colnot, omgevings- en stakeholdermanager Huisvesting bij DNB.
Renovatie
Na een bijna vijf jaar durende renovatie is het kantoorgebouw van De Nederlandsche Bank aan het Frederiksplein in Amsterdam begin dit jaar weer in gebruik genomen. Het kantoor (67.000 m2), dat grondig is verduurzaamd, kent een mix van publieke en besloten zones. Het heeft door de renovatie zijn openheid en transparantie terug waardoor de verbinding met de omgeving en maatschappij is versterkt. Onder meer de samenwerking in het One Service Team moet zorgen voor optimale dienstverlening aan medewerkers, gasten en bezoekers.
Van Gestel en Colnot lichten toe hoe het pand van een gesloten bastion naar een inspirerende en open werk- en ontmoetingsomgeving is gegaan en zij lichten toe hoe zij zorgen voor een optimale dienstverlening aan medewerkers, gasten en bezoekers.
Wat zijn de belangrijkste kenmerken van het gerenoveerde kantoor?
Welke bouwkundige/technische duurzaamheidsmaatregelen zijn getroffen (o.a. gebruik van duurzame energiebronnen, energiebesparing en energiezuinige installaties)?
Wat zijn de belangrijkste kenmerken van het serviceconcept?
Hoe werkt de One Service Team-samenwerking in de praktijk?
Hoe zorgt DNB voor een goede balans tussen veiligheid en gastvrijheid in het kantoor?
Op welke manier zorgt het gerenoveerde DNB-kantoor voor meer verbinding met de stad Amsterdam?
Wat zijn op gebied van FM/huisvesting de belangrijkste 'lessons learned' van de grootschalige renovatie?
Sprekers: Maarten van Gestel (Manager Services bij De Nederlandsche Bank) en Stefanie Colnot (Omgevings- en stakeholdermanager Huisvesting bij De Nederlandsche Bank).
Met de Facto e-mailnieuwsbrief blijf je op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op het gebied van facility management en inkoop. Je krijgt tips over gratis whitepapers en checklists.