Hoe leidt een data driven-aanpak tot optimalisatie van de werkomgeving en verbetering van de user experience?

Hoe leidt een data driven-aanpak tot optimalisatie van de werkomgeving en verbetering van de user experience?

Hoe kunnen een data driven-aanpak en data driven-experimenten leiden tot optimalisatie van de werkomgeving en verbetering van de user experience?

Deze vragen staan centraal in de presentatie van Marc van den helder en Stan Ottevanger tijdens het Facto Congres 2022 op 15 september a.s. in NBC Nieuwegein.

Marc van den Helder (foto rechts) is Program Manager Real Estate & Workspace Services Booking.com. Stan Ottevanger is Senior Project Manager Real Estate & Workspace Services bij dezelfde organisatie.

Nieuwe campus Booking.com in Amsterdam

In hartje Amsterdam verrijst momenteel het nieuwe hoofdkantoor (de Campus) van Booking.com. Hoe zorgt het team voor een werkomgeving die aansluit op de toekomstige behoeftes van de gebruiker?
Op welke manier wordt hybride werken toegepast en hoe zorg je ervoor dat de circa 6.000 medewerkers gezond, gelukkig en in een productieve werkomgeving werken? 

Datagedreven werken en experimenteren

Bij Booking.com is datagedreven werken en experimenteren nauw verweven met de cultuur van het bedrijf. Inmiddels is bekend wat een datagedreven organisatie betekent voor het succes van Booking.com.
Maar ook voor de afdeling Real Estate & Workspace Services (REWS) geldt dat een “data driven benadering ” nu de standaardaanpak is en wordt toegepast in de werkomgeving.

Tijdens hun presentatie delen Stan en Marc hun ervaringen en lessen over hoe de data driven-aanpak en de data driven-experimenten leiden tot optimalisatie van de werkomgeving en verbetering van de user experience.

Vragen die tijdens de sessie aan bod komen

Daarbij komen onder meer de volgende vragen aan bod: 

  • Hoe werd een data gedreven aanpak de standaard binnen de afdeling Real Estate & Workspace Services ? 
  • Hoe wordt data gebruikt binnen de afdeling Real Estate & Workspace Services ?  
  • Hoe ondersteunt smart building-technologie de data driven-aanpak? 
  • Wat zijn tot nu toe de lessons learned uit de diverse projecten?  

Programma Facto Congres op 15-9 a.s.

Op het congresprogramma, met de energieke Suzan Vink-Opstal als dagvoorzitter, staan dit jaar onder meer de volgende sessies:

PLENAIR

  • De magie van veranderen, plenaire presentatie door dr. Danielle Braun
  • Maak de ander beter, plenaire afsluiting door acteur Loek Peters

KEUZESESSIES

  • Op weg naar een Paris Proof-kantoor, zo doet a.s.r. dat (door Hoofd Facility Marco Meetz en adviseurs duurzaamheid Justus Beijk van a.s.r.)
  • Renovatie kantoor De Nederlandsche Bank: Van Burcht naar Buitenhof (door Wikke Repko, Manager afdeling Frontoffice & Deliverymanagement bij De Nederlandsche Bank)
  • Datadriven Workspace bij Booking.com (door Stan Ottevanger, Senior Project Manager Real Estate & Workspace Services en Marc van den Helder, Program Manager Real Estate & Workspace Services Booking.com)
  • Hybride werken: wat werkt wel en wat niet?(ronde tafel o.l.v. Jaap Kloos (Haagse Hogeschool) met Maurice Verwer, directeur Facility Management bij PwC, Ingrid van Rossum, Head of FM NL bij Nationale-Nederlanden en Martine Atzema, Afdelingsmanager Human Facility Management bij ProRail
  • Het kantoor als ‘place to be’. Met onder andere Daaf Serné, Global Head of Workplace bij Miro, Jan Willem van de Sande, partner bij Powerplant en Thomas Zwart, CEO bij Capital C.
  • Circulair inkopen bij PwC: een compleet andere manier van werken (door Rob Klinkert, senior-portfoliomanager FM en Jeroen Ensie, senior-manager procurement bij PwC).
  • IFM als gamechanger in de hybride werkomgeving (door Guido Meijer, Global Head of Real Estate Operations bij Philips en Dirk Raket, EMEA Account Director by JLL).
  • Koffie met maximale impact: Case aanbesteding warme/koude dranken DJI/IND (door Angelique Cooijmans, productmanager Facilitair Bedrijf bij DJI/ Ministerie Justitie en Veiligheid en George Schoof, CCO bij MAAS International). 
  • Meetbare milieu-impact: met moed, geduld en samenwerking (case NHL Stenden Hogeschool). Door Mathijs Rutten, Directeur Campus & FM bij NHL Stenden Hogeschool, Victoria Snouck Hurgronje, aanjager duurzaamheid FM bij NHL Stenden en Kos Fourkiotis, Manager Innovatie bij CSU.
  • Strategische samenwerking: een kwestie van verbinden en loslaten (case BAM Concernhuisvesting). Door Miriam Brakband, leveranciersmanager bij BAM Concernhuisvesting, Peter van der Tas, manager Klant & Projecten bij BAM Concernhuisvesting en Froukje Terpstra, adviseur FM bij TwynstraGudde.

Meer weten over het Facto Congres 2022 ?

>> Bezoek dan de speciale website.