Bovemij ging met een specifiek wensenlijstje op zoek naar een nieuwe schoonmaakpartner. Online stuitten zij op Hago Next en via Bovag (de branchevereniging voor mobiliteitsbedrijven), waar Hago al aan het werk was, kon de financieel dienstverlener makkelijk aan een 'echte' review komen.
Ontzorgen
Dirk-Jan Hermens, medewerker facilitaire zaken bij Bovemij, vertelt over zijn verwachtingen van de nieuwe samenwerking. "Wij verwachten dat het schoonmaakbedrijf ons ontzorgt en adviseert. Nu hebben wij onze handen vol aan het regelen van facilitaire zaken. Met Hago Next gaan we met een digitale portal werken. In een ideale situatie hoeven wij weinig tot geen meldingen in te schieten en stuurt de schoonmaak zichzelf aan. En dat een adequate oplossing volgt nadat we eens wel melden."
Schoonkwaliteit is randvoorwaarde
Hij vervolgt: "Tijdens evaluatiegesprekken hebben we het liever over wat beter en efficiënter kan dan over de kwaliteit van schoon. Dat vinden we een randvoorwaarde. Communicatie moet ook duidelijk zijn. We willen niet zelf achter dingen aan moeten lopen. En wij vinden het belangrijk dat we straks mensen binnen de organisatie hebben waar we ook spontaan een gesprek mee kunnen aangaan. Niet te zakelijk of dat we alles eruit moeten trekken. Wij verwachten juist dat we advies krijgen en goede gesprekken voeren."
Tot slot zegt Hermens: "Eerlijkheid vinden we ook belangrijk: als iets niet kan, zeg het dan. Nee is ook een antwoord.”
Bron: Hago