Alles over Koffie

inkoop

Duurzaam koffie aanbesteden: zo doe je dat

Dagelijks wordt er heel wat koffie gedronken op kantoor. De totale impact van al die kopjes kan behoorlijk in de papieren lopen. Hoe zorg je ervoor dat het een positieve, in plaats van een negatieve impact is? Door de koffie duurzaam in te kopen. Onderzoekers van Wageningen University & Research geven tips over hoe je een duurzame koffieaanbesteding in de markt zet.

Gesponsord
Gesponsord
Werkplek

Gesponsord Nespresso kantoorbeleving: premium koffie als gespreksopener

Nederland is wereldwijd koploper in thuiswerken. De Nederlandse werknemer moet meer en meer worden verleid richting kantoor. Koffie is een essentieel onderdeel in de aantrekkingskracht van de centrale werkomgeving. Sterker nog, variatie in smaken en typen koffie brengt collegiale gesprekken versneld op gang.

De opening van het Research Café in het UMC Utrecht
Werkplek

UMC Utrecht opent Research Café: plek voor kennisdeling en verbinding

Het UMC Utrecht opende onlangs het Research Café voor medewerkers, onderzoekers en studenten, een nieuwe plek die moet zorgen voor kennisdeling en verbinding.

inkoop

Koffie nog duurder in 2025

De koffieprijzen blijven oplopen en zitten inmiddels op het hoogste niveau in meer dan veertig jaar.

Voedselverspilling

VU bestrijdt verspilling: koffie en thee voor kleine bijeenkomsten...

Medewerkers van de VU kunnen geen koffie en thee meer bestellen voor kleine groepen. Deze bestellingen maakten een groot deel uit van alle cateringbestellingen en 80% daarvan werd niet opgedronken. Deze verspilling past niet meer bij de duurzame bedrijfsvoering van de onderwijsinstelling.

inkoop

Sterke prijsstijging koffiebonen: wat merkt FM ervan?

De koffiemarkt heeft opnieuw te maken met sterk gestegen inkoopprijzen van koffie. Oorzaak: slechte oogsten en oplopende levertijden. De kwaliteit van koffie op de werkvloer speelt een belangrijke rol in het aantrekken en behouden van medewerkers. Wat merkt FM van de prijsstijgingen? Facto deed een korte belronde.

Gesponsord
Gesponsord
Duurzaamheid

Gesponsord Common Grounds: impact maken met koffie

Al meer dan 270 jaar draagt Jacobs Douwe Egberts Professional's passie voor koffie en thee bij aan een rijke historie met mooie merken en producten. Bij JDE Professional (onderdeel van JDE Peet's) maken ze ook al jaren stappen op het gebied van duurzaamheid en hebben ze sinds 2018 met de lancering van hun Common Grounds strategie de ambities flink aangescherpt.

Royan van Velse, manager inkoop PreZero Nederland, en Tom Freriks, marketing manager Peeze
inkoop

Koffie inkopen doe je duurzaam en afvalvrij

Duurzaam inkopen is inmiddels in veel organisaties de norm. Het is geen trend. Je loopt niet voorop wanneer je eraan meedoet. Iedereen is het er wel over eens dat duurzaamheid een onlosmakelijk onderdeel is geworden van inkopen. De vraag die speelt is echter hoe doortastend je durft te zijn in het doorvoeren van dat duurzame aspect.

Implementatieadviseur Iris de Bruin en Gunther Buxtorff, opdrachtgever en Productmanager Ontmoeten en Voeden, beide van het CFD.
Catering

Aanbesteding eten en drinken 45 overheidsorganisaties: 'Gebruiker...

Per 1 september zijn bij het Centrum voor Facilitaire Dienstverlening, de facilitaire dienstverlener voor 45 overheidsorganisaties waaronder de Belastingdienst, nieuwe contracten catering en drankenvoorziening in werking getreden. Gunther Buxtorff en Iris de Bruin blikken terug op de aanbesteding eten en drinken. Een van de bijzonderheden: maar liefst 30% van het totaal aantal punten werd toegekend via een belevingstest en een publieksjury.

De sprekers van de sessie 'Generaties in verbinding: over havercappu, zwarte koffie en de toekomst van werkgeluk' tijdens het Facto Congres 2024. V.l.n.r. Jordy en Estrella van Toor (FullCharge, Dennis de Breet (adviseur FZ gemeente Amstelveen) en Frances Wijsman, Marketing Manager bij JDE. Professional
Facto Congres 2024

Generaties in verbinding: over havercappu, zwarte koffie en toekomst...

Babyboomers, generatie X, Y en Z , hoe kunnen die elkaar versterken op de werkvloer? Hoe beïnvloedt het tijdperk waarin ze opgroeien hun perceptie en gedrag? En hoe zit het nu met werkgeluk: is het echt zo persoonlijk, of zijn er universele waarheden?