SieV blikt in jaarverslag terug op bijzonder 2021

Aan de vooravond van de tiende verjaardag en de jubileum-ALV verschijnt een bijzonder jaarverslag van mkb-branchevereniging SieV: 2021 in beeld. "2021 was een bijzonder jaar, dat weten we allemaal", aldus (link: https://servicemanagement.nl/ondernemen/maurice-rutgrink-voorzitter-af-bij-siev-we-zijn-van-luis-in-de-pels-naar-volwassen-vereniging-gegaan text: vertrekkend voorzitter) Maurice Rutgrink.

Nog steeds overheerste corona, dat hebben we gevoeld als land, maatschappij, mens en als ondernemers", vervolgt Rutgrink zijn terugbik. "Toch heeft SieV voor en samen met haar leden stappen gezet, zoals het Cao Witboek."

Bewogen en actief jaar

Schoonmaken is een Vak, zoals de branchevereniging voluit heet, heeft haar jaarverslag in de vorm van een filmpje (zie hieronder) gepubliceerd. In amper drie minuten stap je met zevenmijlslaarzen door 2021.

Alleen ga je verder, samen ga je harder.

"2021 was een veel bewogen en actief jaar voor de SieV-leden en het bestuur", vervolgt Rutgrink. "We beleefden samen primeurs, we werkten samen aan het Witboek Cao, we mochten nieuwe leden begroeten, we stapten in RAS- en Codecommissies en veel meer. Kortom, een pittig jaar met de menselijke maat als rode draad. Want zo zijn we als bestuursleden die ook ondernemer zijn, als leden die het zo belangrijke mkb in de branche vertegenwoordigen. We geloven in de kracht van de mkb'er, in de kracht van samenwerken. Want alleen ga je verder, samen ga je harder. Mede daarom hebben we onze kandidaatstelling voor het cao-partnerschap aangevraagd en krijgen we hopelijk eindelijk erkenning. De tijd is gekomen."