Richard de Jong: "Voor ons is er geen show die zo belangrijk en allesomvattend is als de Interclean" 

Richard de Jong: "Voor ons is er geen show die zo belangrijk en allesomvattend is als de Interclean" 

Nog drie maanden en dan is het weer zover: de Interclean Amsterdam van 2024. Met bijna 1000 duizend exposanten van over de hele wereld is de Interclean Amsterdam de plek waar de internationale schoonmaak- en hygiëne-industrie samenkomt.

Onlangs spraken Chris Lovatt en Richard de Jong met elkaar om hun inzichten en adviezen te delen. Chris Lovatt uit Nieuw-Zeeland is de verste exposant van de Interclean en is werkzaam bij TerraClynic. De meest dichtstbijzijnde exposant is de Nederlandse Richard de Jong, Commercial Manager voor Americol. Beide zijn ieder jaar op de beurs te vinden.  

Ontmoeten en inspireren

Beide mannen kijken uit naar de 2024-editie van de Interclean. De Jong laat weten: “Het is voor ons een mooie beurs om in contact te komen met potentiële nieuwe partners, maar ook om onze bestaande partners in een andere setting te spreken. We kunnen beide groepen ons totale assortiment laten zien en natuurlijk nieuwe producten en innovaties introduceren.”

Bij TerraClynic kijken ze ook vooral uit naar alle innovaties: ”We zijn altijd op zoek naar nieuwe innovaties of grondstoffen die verdere voordelen kunnen bieden in onze zoektocht naar een milieuvriendelijker product. Interclean Amsterdam kan ons oplossingen bieden om onze ecologische voetafdruk en vrachtvolume aanzienlijk te verminderen. Belangrijk, want we verzenden vanaf de andere kant van de wereld.”

Alomvattend

De Interclean is de grootste schoonmaakbeurs ter wereld en onderscheidt zich door het brede aanbod van exposanten in sessies. De Jong: ”Voor ons is er geen show die zo belangrijk en allesomvattend is als Interclean. Interclean Amsterdam staat bijna in onze achtertuin en het is de show waar wij als fabrikant van schoonmaakmiddelen elke twee jaar naar uitkijken. We zijn verheugd om iedereen weer te verwelkomen op onze stand.”

Lovatt vult aan: "De eerste beurzen gingen voor ons over het vinden van distributeurs in verschillende landen die onze producten graag aan hun klanten wilden leveren. In de loop der jaren is de nadruk geëvolueerd naar het praten met onze bestaande distributeurs, het voorlichten van anderen over onze producten en het doorverwijzen naar ons distributeursnetwerk. Natuurlijk zijn we nog steeds altijd op zoek naar nieuwe distributeurs in landen waar we momenteel niet aan leveren.” 

Duurzaamheid

Een van de trends in de schoonmaakbranche is duurzaamheid. Zowel De Jong als Lovatt zijn dan ook geïnteresseerd in de innovaties op dit gebied. "Twee jaar geleden waren er weinig innovaties door de recente pandemie. Ook dit jaar kijk ik erg uit naar nieuwe innovaties van andere exposanten. Ook komt er meer aandacht voor duurzaamheid en dat is een mooie ontwikkeling", betoogt De Jong.

Lovatt beaamt dit: “De algemene trend die ik de afgelopen jaren heb waargenomen, is de verschuiving naar milieuvriendelijke oplossingen. Er zijn veel fabrikanten die hun best doen om voortdurend te verbeteren, maar sommige oplossingen kunnen extreem duur zijn en klanten willen geen onredelijke prijzen betalen voor het verwijderen van sanitair afval. Er zijn ook veel verschillende meningen over wat beter is voor het milieu.”

Geniet ervan

De Interclean Amsterdam 2024 vindt plaats van 14 tot en met 17 mei. Tickets zijn al te koop. De Jong geeft nog een laatste advies mee: ”Geniet ervan!” 

Bron: Interclean

Lees ook: