ISS-HomeRiders komen in actie voor Ronald McDonald Huis Utrecht

ISS-HomeRiders komen in actie voor Ronald McDonald Huis Utrecht

"Als je hele wereld op de kop staat door ziekte of zorg, is als familie bij elkaar zijn het belangrijkst", aldus het Ronald McDonald Kinderfonds. Daarom zijn er de Ronald McDonald Huizen waar gezinnen op loopafstand van het ziekenhuisbed kunnen verblijven. Om het bestaan van deze huizen, huiskamers en vakantiehuizen mogelijk te maken zet onder andere HomeSport zich in om geld in te zamelen om families en hun zieke kind dicht bij elkaar te brengen. 24 uur lang wielrennen, hardlopen of wandelen dwars door Nederland: dat is HomeSport. En deze uitdaging gaat ISS Facility Services voor de zesde keer aan.

Het team van ISS gaat op 24 en 25 juni de uitdaging aan om binnen 24 uur 500 kilometer dwars door Nederland te fietsen, met als startpunt en finish het Rode Torenplein in Zwolle. Het team dit jaar bestaat uit: Servjé Somers, Erik van Huffelen, Jan-Willem Ket, Pieter van den Elshout, Marcel Kalmeijer, Mark Flierman, Rally Wachtel, Humphrey Bello en Marc Overmaat. De teambegeleiding en ondersteuning onderweg wordt verzorgd door Mariska Rietveld, Rick Boonstra en Cris Hoebe.

Streefbedrag

Het streefdoel van het team van ISS is om minimaal 15.000 euro aan donaties op te halen voor het Ronald McDonald Huis Utrecht. Vorig jaar had het team van ISS bijna 29.000 euro opgehaald.

Tenderoverzicht week 49 (donderdag 5 december)

Tenderoverzicht week 49 (donderdag 5 december)

Service Management publiceert elke donderdag het tenderoverzicht. Dat is het laatste nieuws over openstaande en gegunde schoonmaakaanbestedingen via TenderNed.

Aanpassing taaltrajecten voor schoonmakers per 1 januari 2025

Aanpassing taaltrajecten voor schoonmakers per 1 januari 2025

In de schoonmaaksector werken veel mensen met verschillende achtergronden en vanuit verschillende culturen. Niet iedereen daarvan beheerst de Nederlandse taal voldoende. Om goed redzaam en professioneel bekwaam te zijn, is het belangrijk dat de communicatie op de werkvloer goed verloopt.

CSU helpt klanten met strategisch advies: "echt helpen bij vraagstukken"

CSU helpt klanten met strategisch advies: "echt helpen bij...

Als grote facilitaire dienstverlener krijgt CSU geregeld klantvragen over maatschappelijke ontwikkelingen, zoals de noodzaak tot verduurzaming, robotisering, datagedreven dienstverlening of inzet van (schaarse) medewerkers. Om beter en sneller te kunnen inspelen op dit soort strategische issues, heeft de organisatie besloten een nieuwe afdeling op te zetten: CSU Facilitair Advies. Smart Workplace vroeg Carola Put, manager CSU Facilitair Advies, naar de aanleiding en de plannen.

Blog Bert van Boggelen: Jullie werknemers, onze schoonmakers

Blog Bert van Boggelen: Jullie werknemers, onze schoonmakers

Als voorzitter van de Code Schoonmaak kom ik geregeld zaken tegen in samenwerkingen tussen opdrachtgevers en opdrachtnemers waar ik van ga fronsen. Onze overtuiging als code is dat we ingeleend personeel zoveel mogelijk dienen te behandelen als het eigen personeel. Zo zijn we groot fan van opdrachtgevers die schoonmakers ook een kerstpakket geven, uitnodigen voor het bedrijfsfeest, samen te lunchen en regelmatig gewoon een goed gesprek te voeren. Echter ontbreekt deze werkwijze nog wel eens in de praktijk.