Atalian krijgt Social Return Award voor goed werkgeverschap

Atalian krijgt Social Return Award voor goed werkgeverschap

Schoonmaakbedrijf Atalian maakt zich sterk voor het inzetten van mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt en zorgt daarbij voor een goede, professionele begeleiding. Dat is opgevallen en leidde tot de uitreiking van de Social Return Award. Wethouder Carine Bloemhoff van de gemeente Groningen overhandigde de prijs.

De Social Return award is ontstaan om opdrachtnemers van de gemeente Groningen te waarderen voor de manier waarop ze de Social Return On Investment verplichting invullen. Door Social Return mee te nemen in het aanbestedingsproces creëert de gemeente extra baankansen voor mensen die normaliter minder snel aangenomen worden.

Interne jobcoach

“We willen met deze award Atalian bedanken voor goed werkgeverschap. Het is erg belangrijk om bedrijven in onze gemeente te hebben die ruimte creëren voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. We zijn erg tevreden met deze samenwerking en hopen dat dit nog lange tijd blijft bestaan”, aldus wethouder Bloemhoff. Atalian heeft een interne jobcoach en besteedt zorgvuldig aandacht aan het soepel verlopen van het inwerktraject. Vanwege deze aanpak blijft Atalian verantwoordelijk voor de schoonmaak bij Noorderpoort.

Inclusiviteit

“We hebben een unieke samenwerking met onder andere het Noorderpoort”, aldus Harm Visser van Atalian. “We zijn blij dat zij ruimte creëren voor onze medewerkers om overdag te kunnen werken in combinatie met inclusiviteit. Dit maakt dat wij met 80 procent van de medewerkers met een afstand tot de arbeidsmarkt aan het werk kunnen zijn bij het Noorderpoort.”

Social Return Award

De uitreiking van de Social Return Award is mogelijk gemaakt door samenwerking tussen de Noorderpoort en Werk in Zicht. Werk in Zicht is het samenwerkingsverband van gemeenten, UWV en Sociale Werkvoorziening in Groningen en Noord-Drenthe.

CSU helpt klanten met strategisch advies: "echt helpen bij vraagstukken"

CSU helpt klanten met strategisch advies: "echt helpen bij...

Als grote facilitaire dienstverlener krijgt CSU geregeld klantvragen over maatschappelijke ontwikkelingen, zoals de noodzaak tot verduurzaming, robotisering, datagedreven dienstverlening of inzet van (schaarse) medewerkers. Om beter en sneller te kunnen inspelen op dit soort strategische issues, heeft de organisatie besloten een nieuwe afdeling op te zetten: CSU Facilitair Advies. Smart Workplace vroeg Carola Put, manager CSU Facilitair Advies, naar de aanleiding en de plannen.

Blog Bert van Boggelen: Jullie werknemers, onze schoonmakers

Blog Bert van Boggelen: Jullie werknemers, onze schoonmakers

Als voorzitter van de Code Schoonmaak kom ik geregeld zaken tegen in samenwerkingen tussen opdrachtgevers en opdrachtnemers waar ik van ga fronsen. Onze overtuiging als code is dat we ingeleend personeel zoveel mogelijk dienen te behandelen als het eigen personeel. Zo zijn we groot fan van opdrachtgevers die schoonmakers ook een kerstpakket geven, uitnodigen voor het bedrijfsfeest, samen te lunchen en regelmatig gewoon een goed gesprek te voeren. Echter ontbreekt deze werkwijze nog wel eens in de praktijk.

Hoe voer je een goed jaargesprek met je medewerkers?

Hoe voer je een goed jaargesprek met je medewerkers?

Waarom voer je een jaargesprek? Wat bespreek je in een jaargesprek? Hoe leg je een jaargesprek vast? Op deze en andere vragen van werkgevers en leidinggevenden geeft Schoonmakend Nederland antwoorden.

Directie en management EW draait weer dag mee op de werkvloer

Directie en management EW draait weer dag mee op de werkvloer

Ieder jaar werken de leden van het directie- en managementteam van EW Facility Services een dag mee met de schoonmaakcollega's. Dit jaar sluiten voor het eerst ook afdelingsmanagers aan bij dit initiatief. Samenwerken, wederzijds leren en plezier staan centraal tijdens deze dag.